Most kezdhetném a szokásos majomcsapat történettel is, de azt már mindenki ismeri.
Szokássá vált, hogy az üzletben félni kell. Mert a többiek odakinn veszélyesek, rosszat akarnak és gonoszak. Ezért legyünk mi is azok (anélkül hogy meggyőződnénk arról, hogy valóban ez történik-e).
Seth Godin ismét egy érdekes gondolattal örvendeztetett meg.
Ő azt mondta, hogy kiírják egy pékségre hogy fotózni tilos, miközben nulla értelme van a korlátozásnak.
Csak mert régen mindenki így tett, egyszerűbb tiltani, mint átgondolni hogy mit miért.
Nekem ebben az egészben nem a fotózás tetszik.
Hanem az, hogy LEHET másképpen gondolkodni. Megkérdőjelezni, hogy miért napi háromszor eszünk, hogy a vonalas telefonnak a kagylója miért a jobb oldalon van amikor legtöbben a bal fülre emelik fel és jobbal tárcsáznak, vagy … sorolhatnám.
Ismerőseim már tudják, hogy időszakonként kijönnek belőlem a fura kérdések.
Például hogy ha Jézus születésétől számoljuk az időt, akkor miért nem január elsejére esik a születés dátuma?
Vagy az első év akkor 7 napos volt, vagy az volt a nulladik?
De a kutyaeledelben sincs kutya, a halászlében sincs halász, a bébiételben sincs bébi, akkor a paprikásban sincs paprika?
Mindegy, félre a fura kérdésekkel, a lényeg az, hogy néha érdemes( és kell) másképpen gondolkodni.
A keresőmarketingben nálam bevált.