Nem egyszer, hanem kétszer is elővettem már a témát, vagyis hogy mennyi az annyi máshol.
Most az Index kirohanása, valamint Konrád cikke ismét aktuálissá tette a dolgot.
A kérdés az, hogy mennyi az annyi.
Mennyibe kerül egy látogató?
Miért ragaszkodnak a hirdetők a banner-hez, és a nagy portálokhoz?
Talán mert a portálnak nagy a látogatottsága? Igaz.
De ezzel együtt drágább is. Ez is igaz.
A hozott forgalom ellensúlyozza a magas árat? Ennek járok utána ismét.
Az Index árlistája szerint AV (Ad View) alapon lehet 3Ft-tól hirdetni 35Ft-ig. Átlag AV egy nap a címoldalon 900.000.
Vagyis egy nap Index címoldal 5Ft-tal számolva 4.5M Ft. Ha az átkattintási arány 0.5% (nagyon jó lenne!), akkor a CT ár 1.000 Ft.
De van ennél jöbb ajánlat is, CT árazással 900 vagy 700 Ft / CT. (jó, értem, ők nem a piacon elérhető rendszerek és CT árakból indultak ki, hanem a saját átkattintási rátából és z AV alapú árazásból. Így lesz ennyi az annyi)
Na jó, ez a címlap, vannak ennél sokkal jobban célzott oldalak is, vegyük mondjuka Totalcar-t. Totalcar címlap átgaos napi AV 60.000. Ezen megjelenhetsz egy napig 387.500 Ft-ért. 6,45Ft / AV. 1% átkattintási arány mellett ez „csak” 645 Ft per látogató. (súgok, tuti nincs 1% a CT)
Ha használom az E-target-et, be lehet jutni a Totalcar oldalra (plusz más oldalakra) sokkal olcsóbban. Az AdWords hirdetésekkel pedig egy csomó olyan helyre is ahová már erőm nem lenne vásárolni hirdetést.
Keresőmarketing hirdetésekkel (tapasztalat!) 100-500 Ft volt 1.000 megjelenés. Ez laza 10-50 fillér / AV!
Az átkattintásra átszámolt költség 60-90 Ft. Ez is jobnak tűnik mint a 700 vagy a 900…
Na jó – mondhatná a portáltulajdonos – de a banner az csicsás, figyelemfelkeltő és akkor is érték ha nem kattintanak.
Igen – válaszolhatjuk – éppen ezért lehet bannert is elhelyezni oldalakon az AdWords rendszeren keresztül.
Ráadásul ez a megoldás alkalmas arra, amire egyetlen médiavásárló sem vetemedik. Vagyis például elhelyezhető vele mondjuk 10 európai ország 100-200-500 (milyen számot mondjak?) autós weboldalán is hirdetés. Melyek csak akkor jelennek meg (és magyarul), ha a látogató magyar IP címről érkezett. Sőt, kiderülhet az is ezen keresztül, hogy a magyarok milyen autós oldalakat néznek Európában (a világban).
Akkor összefoglalva.
Tartalomfüggő hirdetés megjelenés alapon (de látogatónként is) akár tized áron vásárolható.
Szoktál tankolni 2.988 Ft-os benzint?
A margóra:
Egy ügyfelem legutóbbi keresőmarketing kampánya
– AV alapon 40 millió Ft-ba került volna
– átkattintás alapon pedig 9 millió Ft.
– e helyett 1 millió költéssel érte el ugyanazt az eredményt.