Érdekes levelet kaptam a napokban, a Google Analytics Bechmarking Newsletter-t.
Lehet hogy nem tudod, de aki Analytics-et használ, az alapbeállításban megosztja az adatait a Google-lel (persze anonim módon), ahol ők iparágak, és méret szerint csoportosítják az oldalakat, és aki megosztott, annak visszaosztják az eredményeket. Vagyis lehetőséget adnak arra, hogy hasonlíthasd a weboldalad metrikáit a többi, hasonló méretű és azonos országban levő oldalakkal hasonlítgasd a saját eredményeidet. (Persze ez jó a Google-nek is, mert elképesztő mennyiségű, és értékű adathoz jutnak országokról, és a világról)
Legalábbis eddig ez volt. De innentől (a levél szerint):
„This month, we are replacing the standard „benchmarking” report in your Google Analytics account with data shared in this newsletter.„
Hmm, és tényleg, hiába keresem a profilokban a Bechmarking menüpontot, eltüntették. Ez annyira azért nem kedves lépés, elvenni valamit, amiért az emberek az adataóikat adják…
A lényeg azonban más, érdekes dolgokat találtam a hírlevélben is, ezt szeretném megosztani.
Az általuk összesen mért sokszázezer weboldal átlag látogatottsági számai csökkentek:
Vagyis az átlag netező kevesebb oldalt néz meg, és kevesebb időt tölt egy átlagos oldalon. Igaz, a Bounce Rate is alacsonyabb (biztosabban jó helyre jut a keresésből?)
A Bounce Rate (aki nem tudja a pontos definíciót, annak érdemes megnézni) eloszlása, a szerint hogy hány ország tartozik egy adott értékhez:
Húú, de érdekes! N, akkor ó, egy kis analízis. Kis szigetek a bal oldalon, és alacsony a Bounce Rate arány. USA meglepően alacsony, Kína viszont értekesen magas. Vajon van köze ahhoz, hogy adott országokban mennyire lazák az emberek, vagy mennyire stresszesek? Kína stresszes, Aruba laza? Kíváncsi vagyok Magyarország átlaga vajon hová esik…
Átlag oldalon töltött idő:
Ez meg (logikusan) de épp az ellenkezőjét mutatja az előző grafikonnak. (de ha magas a bounce, akkor naná hogy lecsökken az oldalon töltött átlag idő. Ide is kell egy kis magyarázat:
The way that Google Analytics calculates average time on site is by subtracting the timestamps between the first and the last pageview of a visit. If a visitor to your site bounced, they by definition only had one pageview. Therefore it is impossible to calculate an average time on site for visitors that bounced because they did not have a second pageview. There is no way for Google Analytics to know exactly when a visitor left the site since no information is sent back to GA when the visitor closes their browser or navigates to a different site. In the case a of a bounce, GA assigns a time on site of 0 seconds and then averages that in with the time on site for all other visitors that did not bounce to calculate an average time on the site.
Vagyis amikor a látogató a belépőoldalról visszafordul, akkor az Analytics annak a látogatásnak nem tudja mérni az idejét (nincs máésodik oldal időpcsét amihez hasonlíthaja a belépés idejét), így nullának veszi. Vagyis mondjuk ahol a Bounce Rate mondjuk 50%, ott a látogatások 50%-a 0 idővel számolódik bele az átlagba. Vagyis ha magas a Bounce Rate, alacsonyabb az ioldalon töltött átlagidő, logikusan. (egy kis matek: Ha Bounce Rate 50%, átlag oldalon töltött idő mondjuk egy perc, akkor azoknál akik túljutottak a Landing Page-en, a valódi idő két perc!)
A grafikon megint azt mutatja, hogy Kína ideges egy hely lehet, az átlag 4 perc egy oldalon eltöltött idejével, átlagosan azonban 5-6 perccel lehet számolni egy iparilag fejlett országban, és (akár) 10-15 perccel is a nyugodt, békés, trópusi klímájú szigeteken (ez is egy jelzés, hogy ott érdemes élni).
Hogy néz ki egy egészséges (átlagos) konverziós arány?
És egy egészséges forgalmi eloszlás az egyes források között?
És végül, az oprendszerek harca:
És vajon milyen tanulságokat vonok el mindezen számokból magamnak, az ügyfeleimnek?
– Számít hogy milyen országba hirdetsz, más és más adatok számítanak „normálisnak”, átlagosnak
– A Bounce Rate másoknál is 50% körüli (vagy magasabb érték). Vagyis a forgalom fele igazából hiába jött az oldaladra. Ha viszont ez az érték 80% fölötti, elkezdhetsz aggódni (kivéve ha egy oldalas a weboldalad, mert akkor 100% lesz, és ez természetes (vagy egy blog, ahol az emberek 95%-a a legutolsó post-ot olvassa, és nem lapoz tovább
– Ha magas a Bounce Rate, akkor igazából az alacsony oldalon töltött idő csak statisztika, akik ott maradtak, azok sokkal több időt töltenek el az oldaladon.
– 1% konverziós arány átlagos érték (de ebben benne vannak a minpőségi konverziók is, mint mondjuk 3 megtekintett oldal vagy 2 perc az oldalon, vagyis ez NEM vásárlási konverzió, hanem mind összesen együtt)
– az emberek egy kattintással döntenek ha valami nem tetszik. És itt nem kell magyarázkodni miért, csak simán elmegy máshová. Vagyis kritikus, hogy az oldal navigálható legyen, azonnal megtalálhatóak legyenek az információk, (és KÖNYÖRGÖM, felejtsük már el a menüben az első menüpontként odatett RÓLUNK menüpontot. Jó lesz az a végére is).
– Hirdetésnél a LEGrelevánsabb aloldalra kell vinni az embereket, mert amikor még fizetünk is egy látogatásért, kritikus hogy az NE menjen el egyből az oldalról.
De el fog, ha nem azt kapja amit a hirdetésben ígértünk.
– jön föl az Apple 🙂