Van egy NAGYON gyenge pontja a Google AdWords rendszernek. Ez a büdzsé kezelése.
Mert ha hiszitek, ha nem, ritka az olyan ügyfél aki azt mondja az első találkozáson, hogy ugye én napi 9.032 Ft -ot szeretnék költeni hirdetésre. Helyette inkább azt mondja, hogy akkor legyen havi 280 ezer.
Ez eddig nagyszerű, amennyiben az ügyfél egyszerű, és egyféle kampánya van. Egyszerű osztással megoldom, és a 28,29,30 és 31 napok miatti változásokat úgyis téved annyit a rendszer..
De mi van akkor ha az ügyfélnek egyszerre fut 2-nél több kampánya (mondjuk 3) és mindegyiknek van saját költési limitje. Az account szinten egyes accountokban beállítható (szerződött partnereknek van ilyen) büdzsé ilyenkor lófüttyőt sem ér. Arra lenne szükség, hogy kampányonként beállíthassak havi, valamint arra a kampányra jellemző összköltést. Mert mi van ha mondjuk a kampány utolsó két napja pont hétvége, és nem vagyok gép közelében, hogy az utolsó 24 órára pontosan beállítsam a napi limiteken keresztül a költés végét?
A kampány túlfut, és benyelem a túlfutott összeget.
Annyit kéne tenni, hogy egy account alatt lehessen létrehozni csoportokat, amelyeket egy büdzsén keresztül kezelek. Ebbe a csoportba beletartozhat 1 vagy több kampány (hiszem szinte mindig több mint egy AdWords kampányból áll össze egy PPC kampány). Egy csoportnak adható maximum költési limit, lejárati dátum, stb. És ennyi, probléma megoldva.
Most annyi van, hogy bonyolult excel táblákkal, figyelmeztetésekkel, és egyéb trükkökkel (például a kampány vége felé egyre csökkenő napi költéssel) próbálja meg az ember kordában tartani a költést. De ennél egyszerűbb lenne az amit leírtam. Vagy nem?