Campaign #1

Tipikus történet.
A cég marketingese / tulajdonosa / vezérigazgatója (a megfelelőt kéretik aláhúzni) gondolja hogy akkor majd ő kipróbálja ezt a titokzatos keresőmarketinget, ez sem lehet bonyolultabb mint a péer, háer vagy a hasonló huncutságok (és azokról is kiderült hogy semmire sem valók, kipróbálta, első kézből tudja).

És akkor létrehozza az első kampányt, Campaign #1 vagy advanced felhasználók (olvasd: be tudja állítani a nyelvet magyarra) 1. kampány néven.

Elkészít egy hirdetést, megjelöl egy pár kulcsszavat (a cég neve, a márka neve, és a termék neve), majd nyom egy gombot, és elindul a kampány.
Első megdöbenések után azért kiderül később, hogy a Tartalmi Hálózatnak alapból nincs is licit beálítási lehetősége, a földrajzi szűrésről még nem hallott, és ugye láthatóan senki nem keres a Bizbasz Rt nevére. Pedig a weboldalnak olyan klassz flesses kezdőoldala van, ahol lehet választani (a 60mp-es video végignézése után), hogy a láncfűrész vagy a csavarhúzó divízió termékeit akarja megnézni.
Az intro oldal után az első oldal természetesen a Rólunk oldal, hosszú cégtörténettel és sok képpel.

De nem való ez a keresőmarketing semmire, de azért tegyünk vele még egy próbát. Van benn a fiókban öt ajánlat amelyben kiválaszják a legjobbat (ez 6 kulcsszót vásárol havi 150 ezerért, 6 hónapig). Profik, csak tudnak vele valamit kezdeni. Amikor ez sem megy (6 beérkező látogató a weboldalra 6 hónap alatt), kezd valami sejtés kapisgálni hogy ez így nem jó. De annyit beszélnek okosok erről a keresős dologról, akkor adjuk oda valakinek aki tényleg ért hozzá.

És itt indulnak csak az érdekes dolgok.

Egy összevissza lapátolt, sokféle kampányt és kulcsszsvakat tartalmazó rendszernél két lehetőség előtt áll a szakember. Vagy szépen kipucolja, vagy újat indít.
De miért kéne újat csinálni? Le kell állítani az eddigieket, és írni egy teljesen friss kampánystruktúrát.

Ennek megvannak azonban a maga problémái. Például az, hogy a szakértelem nélkül összerakott account olyan minőségi pontszámokat, és hirdetési múltat hordoz magával, amit az accountban mi ugyan nem látunk, de a Google valamelyik eldugott szerverén ott van az infó.

Van egy sokak által támogatott elmélet, miszerint a Google nem csak a kulcsszavakhoz ad Minőségi pontszámot, hanem van egy accountot is értékelő pontszám faktor. Ha ez igaz, akkor sokkal nehezebb kirángatni egy rossz accountot a sárból, mint frissen elkezdeni egy újat.

De mennyi lehet a különbség? Megéri ezért egy cégnek szakembert fogadni?
Tapasztalataim szerint igen. Van olyan ügyfelem amiken a kattintás árait az első héten a hatodára csökkentettem (ez volt a könnyű szakasz), majd onnan 60 hét alatt folyamatos és kemény munkával a lecsökkentett összeg 25%-ára.
(igen, nem tévedés, valóban a hatodának a negyedére). De ez kiugró eset volt, ilyet azt hiszem nem tudok sokszor produkálni. Ráadásul nem gyorsan….

Érdekes a téma? További szakértő részletek Andrew Goodman tollából.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink