Egy újabb PPC rendszer, végül is, várható volt. Ezúttal az Amazon-tól, exkluzíve csak náluk.
A neve Clickriver. Kezdjük a névvel, momentán nekem nem tetszik. Igaz, ott van halvány utalás a folyóra, Amazon – river párhuzam, satöbbi. De jó lenne tudni milyen név javaslatok voltak még! Esetleg Click Piranha?
Nem tudom, lehet hogy nagyon nagy ötlet, de az is lehet hogy durva hiba. Miért mondom mindezt? Például:
Az Amazon rendszere abban óriási, hogy figyeli a látogató böngészési, vásárlási szokásait, mindent elemezget, és a végén olyan profiljuk lesz rólam, hogy a legtutibb ajánlatokkal fognak bombázni. Pont azzal az ajánlattal ami engem érdekelhet, ami nekem való. Ez ma már megtörténik, mióta újra aktív vagyoknáluk, hetente kapom az ajánló emileket, és meg kell adni, nem céloznak rosszul.
A gondolat, hogy innentől a fizetett hirdetések ugyanilyen hatékonysággal fognak eljutni hozzám, engem megrémít.
Az más, ha anonim böngészgetek a Google-ben, és releváns hirdetések találnak rám. Naná, ezt keresem a neten, persze hogy ilyen hirdetés talál meg. De amikor nem egy keresés, hanem az elmúlt két év olvasási, vásárlási és egyéb statisztikáit egyesítik, és teszik pénzzé a tudtom és beleegyezésem nélkül, háááát, ez kicsit riasztó.
Ettől persze továbbra is lehet tuti a dolog. Nem hiszem hogy rosszat alkotnak, bár voltak már tévedéseik.
Például a video-on-demand rendszerük EULA-jával magukra haragították a copyright dolgokra érzékeny netes társadalmat.
Vagyis náluk nem érvényes a „don’t do evil” hitvallás.