Hát igen. Eddig ez a rész simány úgy működött mint egy fekete lyuk. Betetetted a hirdetést, jó esetben beállítottad a content network-re a külön licitet (ez egyébként nincs megadva alapból, vagyis kezdő versenyző megadja licitet, boldog, és a content network pedig elviszi a havi költését mire észreveszi)…
Szóval ez a Content Network nagyon homályos történet (volt) a csillogó és használható AdWords programon belül. Feltételezem a rengeteg támadás erősebb érv volt mint a jószándék, de a lényeg itt van.
Content Placement Reports
Sajnos ez sem lesz teljes. Ugyanis a sajtóközlemény szerint látható lesz a domain, URL, impression, click, conversion, cost. A Google content network-re. Az AdSense hirdetésekre azonban továbbra is marad a fekete doboz megoldás, ott az összes AdSense együttese ad majd egy aggregált adatot.
Eddig a jó hír. A rossz az, hogy ez a report a sokak által nehezen kezelt Reports alatt fog csak megjelenni, az AdWords kezelőfelületén nem. Hoztam is ajándékot meg nem is. Gyalog jöttem meg nem is. Terhes is vagyok meg nem is.
Kiábrándító, amikor így reagálnak hirdetői kérésekre. Amióta létezik content network, a hirdetők azóta kérik a pontosabb reportokat. Az egyes site-ok kiiktatásának lehetőségét. Ezt meg is kapták, bármikor kivehetek egy site-ot a content network-ből, ha tudom hogy ott van.
Ráadásul miért itt találtam rá, és nem a Google AdWords hivatalos blogban?
Utólagos bejegyzés: Megtörtént, a Google AdWords blog is bejelentette a plusz szolgáltatást. Viszont – érdekes! – betettek egy plusz sort is, miszerint:
AdSense for domains statistics are collectively reported, but we are working to give you site-by-site level statistics soon.
Vagyis az AdSense hirdetésekről az információ egy csomagban jelenik meg, de dolgoznak azon weboldalanként egyenként is legyen statisztika.