Content Network stratégia

Tartalomjegyzék

Igen, létezik ilyen is.

Elsőként definiáljuk pontosan mi is az a Content Network. A Google szerint:

A Google Tartalmi hálózat sokszáz minőségi weboldalt és híroldalt foglal magában. Amikor a Tartalmi hálózaton hirdetsz, akkor kiterjesztheted a marketing elérésed célzott csoportok (és egyben célzott potenciális vevők) felé, akik ezeket az oldalakat látogatják nap mint nap. Nincs ennél nagyobb tartalomfüggő reklámhoz kialakított hálózat a világon.

Vagyis továbra sem tudjuk hogy ez micsoda pontosan. Itt található egy felsorolás a Google saját tulajdonú (vagy affiliate) site-okról, plusz ugye ott vannak a Google szolgáltatások oldalai (például a Gmail vagy a Google Maps), plusz a Domain hirdetések, Az AdSense site-ok, meg ki tudja még.

A Content Network sokáig egy olyan feket doboz volt a hirdetőknek, amelybe bedobták a zsét, és kijött belőle valami. De nem lehetett különválasztani a kereséstől. Az első nagy lépést megtette a Google, különvette a Content-et, és külön licitet is lehet már hozzáfűzni.

Következő lépésként megengedte hogy letiltsunk bizonyos site-okat. Amelyeket természetesen Report-ok hiányában nem sikerült azonosítani, szóval hosszadalmas log file elemzések után lehetett csinálni valamit, de ez a valami eléggé kevéske volt.

Nyár közepén kijött a Placement Performance Report, amelyben végre ki lehetett mazsolázni hogy mely site-okon, milyen számokkal jelenik meg a hirdetésünk. Na ennek alapján már lehetett oldalakat kivenni. Vagy letiltani (ami rosszul konvertált), vagy áttenni Site Targeted hirdetésbe. (megjegyzem, ugyan több kontrollt ad ez utóbbi, annyit költök amennyit akarok, de legtöbbször a CPC romlott). Szóval csakis abban az esetben érdemes, amikor adott és mérhető a konverzió, és a költségnövekedést fedezi a magasabb CPC.

De ott vannak azok a bizonyos Domain Ads. Jó lenne kizárni, mert sok AV, pár katt és nulla konverzió. De a Google-nek pénzt hoz, sőt, szóval egyelőre nincs tiltásra lehetőség.

Ha ügyesen olvasol, akkor a fentiek már egy ügyes stratégia vázát adják. Tovább lehet fejleszteni, de az már az egyedi eredményektől is függ.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink