Még csak bő hete hogy írtam róla először, majd másodszor, máris itt a folytatás.
Itt a bejelentés:
We’re happy to announce that we’ll soon be enabling a number of new features made possible by a new DoubleClick ad serving cookie on our content network. All advertisers will soon be able to take advantage of features like frequency capping, better reach and frequency reporting, and view-through conversions.
Many of these features will be launching over the next few months.
Nos, akkor elemezgessük egy kicsit ezt a pár mondatot.
Lesz egy csomó új fícsör, köszönhetően a nem is olyan régen megtörtént DoubleClick akvizíciónak.
A fura kifejezések értelmezése:
frequency capping: az egy látogató által egy hirdetéssel való találkozások számát maximalizálni. Vagyis érthetőbben, megadom hogy egy egyedi látogató max hányszor lássa a hirdetést, és amikor ezt elértük, akkor neki (gondolom a cookie-val azonosítva) nem mutatja a rendszer többet ezt a hirdetést.
better reach: Jobb lefedettség. A reklámban médiatervezésnél használatos kifejezés. Azt jelenti, hogy egy adott kampánnyal, a kiválasztott célcsoport hány százalékát sikerült elérni legalább egyszer. Itt írtam ezekről bővebben már.
frequency reporting: gondolom hogy frequency jelentés, vagyis egy adott célcsoportra vponatkozóan mennyi az átlagos kontaktusok száma
view-through conversions: Ez egy érdekes koncepció. A vásárlási folyamatot nézi, amelyben nem csak az a kattintás értékes amelynek a végén vásárlás keletkezik, hanem azon megjelenések is értéket kapnak amelyekre nem történt kattintás. Mert nem csak az a megjelenés értékes amely CT-ben végződik, hanem a megjelenések is. Az alapötlet, hogy egy vásárlási döntésben az is kapjon „dícséretet”, ahol a _későbbi_ vásárló először, vagy sokszor találkozott a hirdetéssel, feltételezve hogy amikor csak átfutotta a hirdetést és nem kattintott, az is befolyással volt a későbbi vásárlási döntésére.
Kíváncsian várom a dolgokat, legfőképpen ez utóbbit.
Hiszen a netes vásárlás anatómiája nem is olyan egyszerű dolog, kvázi elfeledett koncepció hogy valaki keres, kattint és vásárol. Ez ennél sokkal bonyolultabb. Talán újra hasznát veszem majd médiatervezői múltamnak 🙂