Konverzióoptimalizáló. (ne rám nézz, nekem a magyar fordítás nem tetszik, de ez van!)
Érdekes koncepció, nekem van olyan hely ahol bejött!
Szükséges hozzá a konverzió mérése, és legalább 200 konverzió az elmúlt 30 napban.
A fizetés továbbra is CPC alapon működik, de a rendszer nem erre, hanem a CPA (Cost-Per-Action)-re optimalizál.
Megadod a CPA értéket, és onnantól a rendszer (bár nem ígérik hogy tuti meglesz az az érték amit beállítottál), azon kattintásokra koncentrál amelyek bizonyos mintákat figyelembevéve a múltban konverzióhoz vezettek.
Olyan kampánynál ahol a Konverziót nem definiálták túl (mondjuk hogy az a konverzió amikor az érdeklődő eljut a jól elrejtett vásárlási oldal legvégére egy ügyesen nehezített regisztrációs körön át, majd vásárol, kitölti a kérdőívet és feliratkozik a hírlevélre), akkor van elég konverzió, és a minél több konverzió egyre jobban működő ereményeket ad.
Tapasztalatom hogy a konverziót a rendszer úgy éri el, hogy közben a CPC is csökken.
Pedig elmondásuk szerint a jobban konvertáló formáknál (hogy hogyan számolja a rendszer azt nem árulják el), de ott magasabb licitekkel dolgozik a rendszer.
Egy pár hasznos tipp a megalkotóitól:
- A kampánynak legalább 200 vagy annál több konverziót kell hoznia per hónap. Ha ez nem sikerült, akkor nem tudod elindítani a Konverzióoptimalizálót.
- A Konverzióoptimalizáló kampány szintű beállítás, nem account szintű. Vagyis lehet egyik kampányodnál be van kapcsolva, a másiknál nem. Sajnos friss kampánynál nem alkalmazható – kell a beindításhoz konverziós múlt.
- Ha egyszer elindítottad a Konverzióoptimalizálót, ellenőrízd rendszeresen a teljesítményét. Tartsd észben, hogy apró változások történhetnek a kampányodban nem csak az optimalizáló hatására, így rövid távú változásokból következtetéseket levonni nem szabad.
- A Konverzióoptimalizáló maximum CPA-val dolgozik, nem átlag CPA-val. (CPA = Cost Per Action, vagyis Maximális ügyfélszerzésenkénti ajánlat (ez milyen fordítás???). Ugyan megpróbálják elkerülni az olyan konverziókat, amelyek magasabb áron jönnek mint a megjelölt maximum, de ezt garantálni nem tudják.
- Tarsd észben, hogy ha a CPA licitet alacsonyabbra állítod be mint amit a rendszer javasolt, akkor kevesebb forgalmat fog hozni a rendszer mint amennyi a lehetséges maximum. Jó tanács: kezdd azzal a licittel amit a rendszer javasol.
- Ha mégis úgy döntesz, nem folytatod a Konverzóoptimalizálóval, a kampány visszaállításakor arra a CPC licitre fogsz visszatérni amit az áttérés előtt használtál.
- A Konverzióoptimalizáló használatával egyidőben nem lehet használni az AdWords Editort. Vagyis onnantól hogy beállítottad, nem fogja egyszerűen letölteni azokat a kampányokat amelyeken használtad a beállítást.
Ehhez hozzá kell tennem még azt is, hogy amikor visszaállítottam CPC licitre a rendszert, azt sem volt hajlandó letölteni. Vagyis a jelenlegi verziójú AdWords EEzditorral egyirányú utca az átállás. egy nagyon komoly és idegesítő probléma. Ugyanez volt amikor a Placement Targeted kampányokat bevezették, akkor sem ment egy darabig az AdWords Editor. Persze a megoldás úton van, de közben nem marad más mint a csúnya nagy sz*pás. Ugyanis előtt ott volt a Tools menüben egy pár menüpont amit kivettek, onnantól már csak az AdWordsa Editorral lehet kezelni. Már amikor működik. És minden friss újítás után van 4-5 hét amíg beépítik…
- A Konverzióoptimalizáló nem működik együtt a Google Analytics konverzió adataival (ezt nem értem), de teljesen rendben lehet használni a kettőt egyidőben, együtt.
- Az eszköz nem változtatja meg a kulcsszsavak Minőségi Pontszámát (QS), melyet a rendszer továbbra is a szokott módon számol, függetlenül a használt licitrendszertől.
- Egy nagyobb változtatás után jobb kivárni azok hatásait, és csak utána elindítani a Konverzióoptimalizálót.
Ugyanígy, ha Konverzióoptimalizáló használata közben jobb elkerülni a nagyobb változtatásokat a rendszerben, hiszen nehéz lehet az eredményeket megszűrni, hogy mi is okozta pontosan.