Mi van akkor amikor folyamatosan hozom a forgalmat egy adott weboldalra, viszont állandósult a panasz, hogy nincs belőle vásárlás?
Több magyarázat is van.
Elsőként megeshet hogy jön a vásárlás, csak nem egyezik az információt kereső személye és a vásárlást ténylegesen intéző személye. Példa: Menedzser felesége megkeresi hol kell orvosi állapotfelmérésre jelentkezni, Apunak kevés ideje, elmegy, viszont fogalma sincs honnan találtak rá a szolgáltatásra.
Lehetséges, hogy a keresgélés annyira sokrétű, hogy a végén a vásárló már nem emlékszik hogy hol látta a hirdetést. Sokan a keresőben a találatokat sem tudják megkülönböztetni a keresőhirdetésektől!
Megtörténhet az is, hogy az oldal alkalmatlan arra, hogy eladjon. Veszélyesen félresikerült információkat tartalmaz, esetleg zavaróan navigálhatatlan. Vagy mondjuk IE-re lett optimalizálva, és FireFox böngészővel olvashatatlan.
A baj ez utóbbi esetben van. Mert dupla akkora költéssel kétszer annyi látogatót hozni vétek, hiszen nem ad el az oldal, de legalább elriaszt. Képzeljük el a következőt. Hirdetés azt mondja, hogy nálunk minden megvehető, sőt van kedvezmény is. Kattintasz, és nincs minden raktáron, ha van akkor más az ára, stb. De az is gáz, ha mondjuk a Shop menüpontra kattintva nem egy nagyszerű webshop-pal találkozik a látogató, hanem egy fotóval ami a boltot ábrázolja kívülről…
Ahogyan marketing tanárom mondta:
Egy rossz szolgáltatást leghamarabb tönkretenni jó reklámmal lehet.