Általam eddig oktalanul elhanyagolt számot szeretnék most kicsit elemezgetni.
Ajánlom a figyelmetekbe, egy kampány CPM értéke.
Ezzel összehasonlítható a Tartalmi Hálózatban megjelenő hirdetések költsége más, AV alapú hirdetésekkel. Megdöbbentő számok is vannak (saját tapasztalat), amíg egy nagy portálon akár 2-5 forint (vagy annál több) egy AV, addig itt bannerre (de akár video hirdetésre is) néhányszáz forint lesz az ezer megjelenésre jutó költség (CPM)
Példák:
Vagyis példámban a keresésnél 25 fillértől 1.60-ig terjed egy Ad View,
Tartalom mellett pedig 1,5 fillértől(!!!) 11 fillérig.
Nézzük meg egy nagyobb portál Av árait. Lábléc közelében már akár 3 Ft-ért kaphatunk egy AV-t, főoldalon 8-12 Ft. De van ahol ez az ár 18 Ft. Vagyis egyszerű összehasonlításban, amikor ott 1 millió megjelenést 3-18 millió forint befektetésssel vásárolhatunk, addig itt 15-110 ezer forintig.
És innentől kéne nekem valaki aki megmagyarázza a hirdetői gondolatmenetet.