Egy érdekes cikket olvastam ma egy CRM szakértő tollából.
A cikk íróját egyszerűen érdekelte hogy mi ez az AdWords, és elkezdett hirdetni egy pár napig. A véleménye különösen értékes, mert kívülállóként olyan dolgokra is fényt deríthet ami ott van a szemünk előtt, de mivel mi minden nap ezzel foglalkozunk, mégsem látjuk.
Érdekes megállapításokra jutott (és néhánnyal nem is értek 100%-ban egyet).
Szerinte:
– kisebbb cégek sokkal erősebben függnek az AdWords-től mint a nagyok. Persze egyértelmű, mert ha jól működik (és sokaknak igen), akkor nem erőlködnek TV-vel vagy sajtóval. A nagyok meg tudják fizetni, nekik ez a pálya idegen még.
– Az AdWords bizony gyilkosan őszinte – amikor arra kerül sor hogy a cég mit gondol magáról, és a piac mi alapján keres vagy vásárol. A kattintások száma megadja a helyes irányt, bár ez néha gyilkosan őszinte. (igen, tuti bántó érzés lehet, ha évek óta egy irányt erőltetett a cég, és kiderül a kutyát sem érdekli, a vevőnek ez a dolog nem előny, nem szempont…
– a versenytársak piaci mozgását is figyelemmel lehet követni. Sőt, könnyen kiderülhet hogy az igazi versnytárs az nem is az akivel gondolod hogy versenyzel… (jelzem ez itt már klasszikus marketing hibákhoz vezet, bár ebből is van ezernyi példa a hazai piacon is – a tudathasadásos cég)
– A kezdeti játszadozás után levonta a tanulságot. Ha komolyan akar foglalkozni az AdWords-el, szakember segítségét kell kérnie, érdemes kifizetnie a szaktudást.