Disposable vs. Recycled e-mail address

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Media_httpamadeoblogc_asywn

Évekkel ezelőtt megszületett az eldobható e-mail cím koncepciója. Az embereknek tele van a hócsukája a kéretlen levelektől (jelzem mostanában a magyar nyelvűek is megszaporodtak!), szóval franc beléjük.

Ha bárhol kérnek egy emilcímet, ne add meg a sajátodat, használj inkább egy eldobhatót. Egyszer használod, és utána kuka.

De ez sem a legjobb megoldás, hiszen van amikor egy emilcímet nem arra akarok használni hogy letöltsek egy egyszeri tartalmat, vagy belépjek valahová, hanem mondjuk azonosítani szeretném hogy milyen reakciókat kapok egyes oldalakról, cégektől, stb. Ilyenkor nem az eldobható, hanem a variálható emilcím az igazi megoldás.

Mondjuk a weboldalamon tesztelek egy pár tartalmat, az arra adott válaszokat akarom összevetni. Az egyes tartalmakat egyenként hirdetem valamilyen CPC kampánnyal, és ezek az oldalak sehonnan máshonnan nem elérhetőek. De teljes értékű kijáratai vannak az oldal többi része felé. A tesztoldalak egyenként más és más emilcímet kapnak, amelyek ugyanoda futnak be, de jól beazonosíthatóak.

Erre megfelelő megoldás a Gmail adta lehetőség:

Az e-mail címet variálhatóvá lehet tenni, az alábbi módon:

xywebshop@gmail.com címet variálni lehet:

yxwebshop+teszt1@gmail.com módon. Ami a plusz mögé kerül az csak akkor számít, ha a Gmail-ben szűröd a beérkező emileket. És innentől teljes értékű tesztfelületed is van egyetlen emilcímmel.

(Figyelmeztetés! Ha kikerül egy emilcím a weboldalra (mailto: megoldással), az egy idő után úgyis kuka, mert ellepik a spam-ek a postaládát.)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink