Egy (érdekes) hír, és (még érdekesebb) utóélete

A hír.

Vagyis a Google kiszélesíti* azon cégek körét, akik tesztelhetnek video reklámokat az AdSense rendszerben szereplő site-okon (melyek között ott van a The Wall Street Journal is).

*volt már ilyen, tavaly nyáron az MTV klipjei mentek az AdSense rendszerben, amolyan „pilot”-ként.

A dolog érdekessége abban rejlik,, hogy a video hirdetések ugyanúgy tartalomfüggőek lesznek mint a szöveges reklámok. Vagyis a megjelölt kulcsszavak előfordulását (vagy másképpen szűrt tartalmat) figyelve jutnak majd el az emberek képernyőjére.

A magyar site-okon is megjelenő színes, szagos videohirdetések engem momentán zavarnak. Sávszélességet foglalnak, figyelemfelkeltő hangokkal egzavarnak, ráadásul amikor 6-8 tab-ot olvasgatok egyszerre, hirtelen nem tudom melyik szólalt meg. Egy AdSense weboldal tulajdonos szerint jobb átkattanitási arányokat fog hozni a video, amíg nem magától indul, hanem a felhasználó kattintására.

Ezt a hírt reagálta egy másik oldal egy mockup képpel, amin a Google találati oldala (SERP!) van videohirdetéssel megspékelve. Szegény versenyző ezek szerint nem érti az AdSense és az AdWords közötti különbséget, nem tudja hogy ez a létező világok legvalószínűtlenebbike. Pontosabban megtörténhet akár, de itt és most nem erről van szó. Másik lehetőség (és ez a valószínű), hogy a cnet újságírója egyszerűen így próbál meg ügyesen csúsztatva hírt csinálni az amúgy egyébként egyáltalán nem unalmas hírből. Akkor viszont szakmai blődli magasfokon amit csinál.

Ha nem szakmai újságíró lenne, azt is mondhatnám, szokásos tévesztés, hiszen a Google AdWords rendszeren keresztül lehet hirdetéseket elhelyezni az AdSense hirdetői oldalakon, plusz a Google találati oldalakon. De ez a video hirdetés az AdSense oldalakon fog megjelenni (ha jól értettem). Így szó nem esett arról amit az alábbi kép mutat.

Vagyis igen, a hír igaz, csak nem osztogatnak, hanem fosztogatnak 🙂

 

Media_httpamadeoblogc_hejsi

 

Csak külön csemege, és hab a tortán, miszerint most Sony BMG és Warner Music klippeket nyomnak majd, melyből a bevétel háromfelé oszlik majd. A tartalom tulajdonosa, a website kiadója és a Google között. Vagyis példa nélküli módon (legalábbis normál értelemben példa nélküli) hogy a hirdető nem fizet, hanem pénzt kap a hirdetésért?

Szóljon aki érti!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink