Élesedik a helyzet

Nem tudom magamban tartani, leírom.

A napokban egy ügyfelem abahagyta az AdWords kampányát. Arra hivatkozott, hogy egy hozzáértő szerint ez a kampány sz*rt sem ért. A hozzáértő szakember természetesen ellenérdekelt, nála is hirdetett az ügyfelem, igaz nem tudom mennyit és mennyiért.

Utánanéztem a számoknak. Tény, hogy a közvetlenül mért konverziók költsége magasabb volt mint az adott tranzakciók profittartalma, de a vállalkozás friss belépő egy erősen kompetitív piacra, új versenyző, meglehetősen kevés netes kereskedelemi ismerettel. Vagyis a konverziókat a kampány első pár hetében ROI alapján értékelni önmagában is eléggé komoly tévedés. (a kampány összesen 3 hetet futott).

De nem hagyott nyugodni a dolog, megnéztem, hogy a szakértő oldaláról érkező forgalom hogyan arányul az AdWords kampányok költéségeihez és megtérüléséhez.

Nevezzük azt portálnak. Az AdWords-ből 3x annyi látogató érkezett mint a portálról, viszont pontosan 20x annyi konverzió köthető ide. Kiszámoltam,  az a kampány akkor nevezhető sikeresnek (vagy sikeresebbnek), amennyiben az onnan érkező párezer látogatás összköltsége nem haladja meg a 25 ezer forintot.

De most komolyan, életszerű lehetőség az, hogy valaki vásároljon párezer látogatást bannereken keresztül egy portálon összesen 25 rugóért? Tapasztalatom szerint a 0,1%-os CTR jónak számít ezen a területen, vagyis ezer látogatónként legalább 1 millió megjelenést kellett vásárolni ott, amit TUTI nem adnak 25 ezerért. A 250 ezer forint is 90%-os kedvezmények számít.

Vagy esetleg kattintás alapon vásárolta? 8Ft/katt áron? Ha van ilyen, akkor én is örömmel vásárolnék az ügyfeleim részére ezen az áron MOST. Szerintem 100.000 kattot simán vennék. De lehet hogy többet.

Persze eléggé elképzelhetetlen hogy bárki is ilyet ajánlana fel. Hiszen egy ilyen ajánlat megkérdőjelezné alapjaiban a publikus árlistájukat. Mert onnantól ki venne AV alapon 2-3-4-5-6-7 forintért, vagy katt alapon 2-500-ért, amikor 8 forinton is lehet?

Maradt a legfontosabb kérdés. Miért mond ilyet egy tanácsadó? Azon túl hogy ellenérdekelt, és neki az a jó ha nála vesznek valamit. Gőg? Rosszindulat? Butaság? Vagy valami más?

De azt hiszem a legfontosabb tanulság az, hogy ha egy ügyfél ezt megeszi, akkor megérdemi a tanácsadót 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink