Elrontod nekem?

Egy szakmai fórumon felmerült az, hogy lehetséges-e az a helyzet, hogy egy másik hirdető tevékenysége hatással van az én kulcsszavaim kezdő Minőségi Pontszámára?
A válasz az, hogy igen.

Meglepetés, de lehetséges.

Amikor feltolsz egy kampány, bele a kulcsszavakat, akkor azok a kulcsszsvak egyből kapnak valamilyen minőségi pontszámot, de a kezdő QS nem a kulcsszó teljesítménye, hanem ugyanazon kulcsszó a “nagy” Google AdWords rendszerben mért átlagos Minőségi pontszámát kapja meg kezdőlöketként.

Vagyis adva van mondjuk egy képzetlen versenyző, aki megpróbál “mindenre és bármire” hirdetni. A valentin naptól a holdrakétáig minden szóra, mert ő úgy gondolja hogy ez jó lesz. És ezzel azokat a kulcsszsvakat amelyek másoknak releváns, “lehúzza”. Amikor egy olyan cég akinek az adott kulcsszó tényleg releváns, betesz a kampányába, a kezdő Minőségi Pontszám alacsony lesz. Persze természetesen ha neki tényleg odaillő a kulcsszó, akkor javítani fog ezen gyorsan, hiszen a jpobb CTR felviszi a QS-t.

Google, aki most olvas, ez a feltevés egyelőre még nem nyert bizonyságot, vagyis engem még nem győztek meg hogy ez így van. Tényleg így működik egy kulcsszó kezdő Qs-ja?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink