Etarget trükk

Egy hírrel kezdem, én lemaradtam róla, így most kiderítettem hogy lesz a van 🙂
Azt már tudjuk hogy a Sanoma tulajdon Startlap hűtlen lett az Etarget-hez, a Tango keresőt is eltemettük.

Közben kíváncsian vártam, hogy mi lesz a logo megjelenítés sorsa az Etargetben (na erről maradtam le, mert közben kiküldtek egy levelet mindenkinek aki használta a szolgáltatást, az enyém eltűnt a digitális országúton valahol). A logo megjelenítés kérem megmaradt, csak kicsit átalakult.

Az iwiw-re csúszott át, megjelent a sokportál között az iwiw mellett egy pár másik iwiw megjelenési lehetőség:

Media_httpamadeoblogc_ubtxd

És itt az Iwiw logós megjelenés az amiről beszélünk.

Ja, és a megjelenés ára a hetedére csökkent, az eddigi 350 Ft / 100 megjelenés helyett most 50Ft / 100 megjelenés (a katt ára fölött persze).

A címben jelzett trükk most következik, hiszen kötődik egy a nagyon kellemetlen fícsörhöz. Az Etarget rendszere minden új belépő portált (amik nagy része ugye inkább weboldal, korántsem portál) alapból bejelölt állapotban hagyja a meglevő szelektált weboldalak mellett.
Vagyis tegyük fel, holnap Pistika nyit egy blogot, elhelyezi a kódot, és én ugyan nem szeretném, de mégis hirdetek nála. (igaz, ezt a fícsört a Google is nagyszerűen tudja :-).

Érthető a logika is, mert ha nem bekapcsolva kapnánk, akkor a lusta hirdetők miatt az újonnan belépő portálok nagy része soha nem kapna forgalmat. De akkor is bosszantó, legalább annyi lehetőségem lehetne, hogy mondjuk egy beállítás, hogy az új portálokat weboldalakat bekapcsolva vagy kikapcsolva kapjam. Az sem baj ha ez csak az ügynökségi accountokba kerülne be, csak legyen.

Én a következőt csinálom:

Időszakonként a Beállítások > Portál szűrő oldalra látogatok, majd listázom a weboldalakat a rendszerbe való regiszutrációjuk ideje alapján csökkenő sorrendben:

Media_httpamadeoblogc_bvksj

(A rendszerben feliratú oszlop tetején, a szöveg mellett jobbról a lefelé mutató nyílra kattintva)

És végignézem a friss „termést”, és gyomlálom az oda nem illőket.
Ez különösen fontos az Általános linkek esetében, ugyanis a Kapcsolódó linkeknél kell a megadott kulcsszó egyezés vagy a célcsoportoto jellemző kulcsszó az egyezéshez. Vagyis ha nem témába vágó a tartalom, akkor úgysme fog megjelenni a hirdetésem ott. De az Általános linkeknél nincs egyeztetés, ott tartalmi licit van és kész.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink