Exact Match IS

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Na ez meg miafene?

Sokat használom az Impression Share statisztikákat, óránkénti bontásban, hiszen szépen láthatóan megmutatja hogy meddig volt elég aznapra a zsé, valamint hogy mondjuk mi miatt vesztettünk el megjelenést (büdzsé, minőségi pontszám?). Így néz ki a példa kedvéért egy grafikon:

Media_httpamadeoblogc_qospa

Ez éppen a büdzsé beálítások miatt elvesztett megjelenéseket mutatja, vagyis mondjuk délután 1 körül kezd “kimerülni” a keret.
De lehet egy másik grafikont is használni, ez az a bizonyos címben szereplő Exact Match IS.

Media_httpamadeoblogc_cztfh

A magyarázat szerint az nem más mint: A megjelenések az összes lehetséges megjelenés arányában, ha az összes használt kulcsszó Exact Match beállításban lenne. Vagyis lefordítva: semmilyen más megjelenésnél nem akarsz megjelenni, csak annál amelyiket pontosan megjelöltél. Vagyis a kulcsszó mondjuk [lila virág], akkor a virág valgy a virág kereskedés Budapest szavakra sem jelenik meg. Így viszont érdekes a történet, hiszen ha a stabil megjelenések mindegyikénél sem lehet ott a hirdetés, akkor a bővített kereséseknél minek akarsz ott lenni? Szóval első cél az Exact Match IS 100%, és csak utána jöhetnek a többiek.

Persze van ok a többire is, hiszen érdemes tesztelni, hátha felbukkannak olyan szavak, szóösszetételek amelyek nagyszerűen konvertálnak, és nem jut az ember eszébe elsőre. Ezt statisztikából hámozni nagyszerűen lehet, majd bevenni a fix megjelenések közé és mehet tovább a finomítgatás.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink