Head and tale.
A kérdés az, hogy honnan kezdődjön egy kampány.
Talán emlékeztek arra a bizonyos grafikonra, amely a kulcsszavak és a keresések száma közötti összefüggést mutatja:
Vagyis a kereséseknek egy része (és itt nem a 80/20 szabály az érvényes!!!) a Head, vagyis a Fej oldalon csapódik le. De e mellett jelentős mennyiségű keresés van a Tail (Farok) részén is.
Egy egyszerű példa. Mondjuk valaki zenei CD-ket ad el. A Head a most futó éppen slágerlistás termék lesz, és a hagyományos boltok nagy része ezekre konventrál. Egy online fizetős letöltés oldal pedig jelentős forgalmat fog bonyolítani a Tail oldalon (ott egyszerűbb megvenni a 20 évvel ezelőtti különleges egyedi zenét, ráadásul náluk nincs tárolási költség, ezért tartják).
Mivel az érdeklődés megoszlása is szór, ezért sokan lesznek akik mondjuk a slágerlistás zenére keresnek a neten, kevesebben egy-egy tételnél, de össztömegében legalább annyian lesznek akik egy-egy nagyon ritka dologra keresnek, de ezen sok néhány tételes keresések össztömege jelentős.
Ugyanígy, szinte minden iparban megvan a kulcsszavak megoszlása.
Aki autókkal foglalkozik ott a „használtautó” kifejezés jelenti a fejet, és a „BMW 318 D touring” a farok oldalát.
És itt kezdődik a nehéz helyzet.
Aki kutyaeledelt forgalmaz (vagy nyomtatópatront), az honnan induljon el?
Fej vagy a farok? A fej nagyon drága, és egy moderált napi költésből csak 3-4 órát tud megcsípni, és jelen lenni, a farok pedig nagyon hosszú, komoly erőfeszítés amíg azt valaki feltölti és szakértő módon beparaméterezi.
Sok érv szól a Fej mellett és ellen is.
A magas keresési szám egyértelmű, de eközben drága is a nagy verseny miatt (a kattintás árát ugya nem csak a licit, hanem a versenytársak beállításai is meghatározzák!)
Ugyanígy, érvek szólnak a Farok mellett és ellen is.
Alacsonyabb keresési szám, munkásabb a kialakítása, viszont a kifinomultabb keresések feltehetően a vásárlási folyamat végén keletkeznek nem az elején.