Tudom, ez egy kicsit hamariberkenye dolog így a 20 fokos nappalok idejében.
Vagy mégsem?
Rátaláltam egy érdekes Google által kiadott elemzésre, amelyben a tavalyi karácsonyi szezont analizálták.
A grafikon kell hozzá, íme:
és a kiemelt rész is:
Először a jelmagyarázat:
piros – CPC – Cost Per Click – kattintás költsége
zöld – CR – Conversion Rate – Konverziós arány
kék – CPA – Cost Per Aquistion- vagyis a Vásárlás költsége
Legtöbben (és még mindig túl sokan) a kattintás árával játszanak amikor hirdetnek online. Pedig teljesen lényegtelen szempont, ha mérhető a vásárlás költsége…
(margóra megjegyzésként: egy lépés előre a kattintás árát figelni ahhoz képest, hogy pár éve még a banner megjelenés alapján vásároltunk online felületeket).
Azt viszont kevesen ismerik fel, hogy a CPC és a CPA közötti kapcsolatot a CR teremti meg.
Visszatérve a grafikonra. Az amerikai helyzetet mutatja, azon AdWords hirdetők összesített adataival akik használtak Konverziókövetést, mégis érdemes elemezgetni.
November utolsó napjaitól egyszercsak elkezdett meredeken emelkedni a konverziós arány (emberek már nem keresgélnek, hanem erősen vásárolnak is).
A kattintási árak emelkedése jóval előtt elindult, mondjuk olyan október közepétől. De a növekedés üteme decemberben erősebb.
Viszont a legfontosabb mutató, a CPA (Vásárlás költsége) hirtelen leesett. Logikus, hiszen enyhén emelkedő árak mellett a konverziós arány ugrásszerűen nőtt.
Érdemes megfigyelni hogy az online vásárlási láz meddig tartott. Valahol Decmeber 19-e környékén egyszercsak vége volt, ennek oka hogy az körül van az utolsó napok egyike amikor még postára lehet adni a csomagot hogy 23-ig odaérjen.
Szóval Karácsonyra fel!