A napokban vettem észre, hogy az Etarget-en már nincs ott az Iwiw mögött a beállítási lehetőséget jelző kis fogaskerék:
2008 márciusában írtam róla amikor bevezették. Akkor ilyen volt:
És ezeket lehetett állítgatni (nagy örömömre akkor):
Erről az egészről eszembe jutott az, hogy nem csak itt, és nem csak ez ment a süllyesztőbe, volt még egy pár nagyszerű (vagy annak vélt) feature/eszköz, amit a PPC rendszerek eltüntettek. Érdekes módon a bevezetés nagy trombitaszóval, csinnadrattával, az eltüntetés pedig nagy kussok közepette. (na jó, értem én, ettől függetlenül itt-ott státuszüzenetként odatehettétek volna, hogy ne keressem…)
Például ott van Konverziókövetés változása (igaz, ez nem tűnt, el, csak a report egy része), ahol régebben még mutatta a rendszer hogy melyik kampány/reklámcsoport hozta a konverziót. Mára ez eltűnt.
Megszűnt a PPA (Pay-Per-Action) árazás. Van helyette CPA 🙂
Nyugdíjba vonult a Gadget hirdetés (ezt sajnálom nagyon). A weboldalon még fenn, van, de a Google-ös kapcsolatok azt mondták hogy annyi.
Nem szűnt meg, de jól el lett dugva egy fő menüpontból a Tools menüpont (most az Opportunities menüpont alatt bal oldali Tools doboz legalsó (sokatmondó) More tools… menüpontja alá dugták el mondjuk a Site and Category Exclusion-t (ahol például le lehet tiltani a Parkolt Domain-ek-en vagy Error oldalakon való megjelenést). Kezdő AW felhasználó számára elérhetetlen mélységbe lett ez is süllyesztve…
Persze ezeket úgy kell kontextusban kezelni, hogy eközben ezernyi dolgot fejlesztettek is, de mégis, van egy pár eltűnő, vagy eldugott fícsör amelyek egy részét sajnálom…
Vajon mi lesz a következő? A View-Through Conversion?