Furaságok

Tartalomjegyzék

Most, hogy az új interface lehetőséget ad egyenesben futtatni a Placement Reportokat, a mostaninál még sűrűbben nézegetem. És feltűnt az, ami már régebben is, sok más szám között nem figyeltem fel rá. Íme, erről beszélek:

Media_httpamadeoblogc_cljmg

Vagyis adva van egy a sokszázezer content Impression-ön belül egy pár tíz (vagy párszáz) olyan weboldal és megjelenés, amelyek zseniális átkattintási arányokat hoznak, általában alig néhány megjelenéssel.
És innen jön a kérdés: Ha az átkattintási arány ilyen csodás, akkor a rendszer miért nem irányít ide több megjelenést?

Plusz van amikor ugyanaz a domain többször is megjelenik a webodalak listájában:

Media_httpamadeoblogc_bcrda

És sokszor előforul hogy az egyik sor egy nagyszerű oldalt mutat (sok megjelenés, magas CTR), majd a másik sor alapján simán kizárnám a megjelenésekből.

És ott van még a fura megjelölés alul:

Media_httpamadeoblogc_beoob

Vagyis vannak még domain nevek ahol megjelent a hirdetés, de
– csak megjelenés volt, klikk nem – megjegyzem, ilyeneket bőven találtam a listázottak között is…
– nem kapott szignifikáns mennyiségű megjelenést  – a fenti példában említettek sem
– az elmúlt 24 órában futott rajta a hirdetésem, és még nem listázták ki egyedileg – ezt momentán nem is tudom megfelelően értelmezni

Erről jut eszembe, reménykedtem, hogy az új interface-ben már javítanak a Google-ös srácok a kulcsszó reportokon, de mivel logikailag hasonló a fent említettekhez, ezért:

Media_httpamadeoblogc_hgsbj

Ez a kulcsszavak fülön belül lekért Search Query Report alsó két sora.
Vagyis láthatom hogy összesen az adott kampányban 2,283 kattintás milyen keresésre történt, vagyis pontosítok, 1,424 esetben NEM láthatom (ez több mint 50%!). Hogy miért? Íme:

Media_httpamadeoblogc_fnbke

Vagyis miért nem látszik az adott keresés?

– a keresés megjelenést hozott, de kattintást nem – ezzel vitatkozom, mert ugye a fenti példában a kattintások felénél nem jelent hogy mire kerestek, vagyis ezeknél VOLT kattintás
– az adott kifejezés nem kapott szingifikáns mennyiségű megjelenést – hááát, ha nem kapott szignifikáns mennyiségű megjelenést, akkor igen magas az átkattintási aránya, vagyis akkor nekem mégiscsak látnom kéne…
– a keresési kifejezés az elmúlt 24 órában hozta a megjelenést, és ezért még nem került listázásra egyedileg – ezt ismét nem értem, ugyanis a lekérdezés időszakában nem volt benne az elmúlt 24 óra, de ha igen, akkor a múlt héten volt egy nap amely hozta az összes katt 50%-át? Az sem lehet, látom a grafikonokon hogy nem.

Vajon miért nem láthatom hogy milyen keresésre jelent meg a hirdetés?

Az új interface megszokható, és rengeteg friss lehetőséget ad. De mögötte az adatstruktúrán kéne kicsit faragni, mert a bosszanytó dolgok közül maradtak még…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink