Furcsa anomáliák a Google Analytics-ben

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Az egyik ügyfelem Analytics grafikonjait bújtam, amikor egy furcsa anomáliára találtam:

Az egyik oldal forrásai között a keresőkből érkező forgalomban volt egy durva letörés egy pár napra:

Media_httpamadeoblogc_affaj

Ez magában is fura, különösképpen hogy az összeforgalomban nem volt visszaesés. Vagyis valami pótolta a kiesett tömeget. Meg is találtam, a direkt elérések száma szinkronban nőtt ugyanezen időszak alatt:

Media_httpamadeoblogc_jjgfd

Ésszerű magyarázat nem volt, így elfogadtam hogy biztosan ez történt.
De amikor egy hét múlva újra csekkoltam ugyanezen időszak adatait, meglepetésemre az anomália eltűnt! Visszamenőleg!
tHogy biztos legyek a dolgomban, a két időszak grafikonjait egymára tettem (mindkettt halványítottam 50%-ra, hogy átlátszóak legyenek). Az eredmény:

Media_httpamadeoblogc_vhgqc

Na most értem én hogy a második grafikon az tulajdonképpen a Kis hercegből van, és nem más mint amikor egy kígyó lenyelt egy elefántot. De milyen dolog az amikor utólag, mindenféle értesítés nélkül változnak a Google Analytics adatok? Én azt hittem hogy ez nem lehetséges.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink