Google AdWords újdonságok

Tartalomjegyzék

Na tessék kiteszem a lábam egy napra, és máris olyan újítást vezetnek be amelyet érdemes kicsit vesézgetni.
Ezzel az üzenettel találkotatok sokan az AdWords-be belépéskor:

Media_httpamadeoblogc_owfrb

Értelmezzük. Weboldalakra célzás és a kulcssszavakra célzás mostantól együtt is működhet az AdWords-ben. Állíts be placement liciteket a tartalmi hálózat javítására, és mutass rá a hirdetésekhez legjobb weboldalakra.
Hmmm. Eddig kicsit homályos, de nézzük a részleteket:

Media_httpamadeoblogc_aqgjs

1, A tartalmi hálózatban is ajánlhatsz többet egy adott weboldalért.
Eddig ez úgy működött, hogy a jól dolgozó oldalakat kiemeltem egy Placement Targeted hirdetési csoportba, és ott licitáltam külön rá. Vagyis ez ugyan frissülés, de nem eget rengető megoldás. Talán az jobb lett volna ha a rendszer maga ajánlja fel egy listában a legjobban működő tartalmi hálózat megjelenéseket, és automatikusan létrehozható placement targeted kampányt gyárt belőlük. De nem baj, így is jó, csak bonyolultabb.

2, Weboldalakra célzott hirdetés szövegkörnyezet alapú megjelenítéssel.
Ez jó, bár az Etarget hamarabb kihozta ezt a fícsört. Nem pontosan ugyanezzel a metódussal, de mégis. Eddig ugye a Placement Targeted kampányoknál a megfeleltés a hirdetés szövegéhez történt, nem a megjelölt kulcsszavakhoz.

Valahogy így kell a dolgot elképzelni:

Media_httpamadeoblogc_cammm

Később, amikor a weboldalakat kell megadni, oda sikerült egy olyan képet elhelyezni, amit ember nincs aki megért:

Media_httpamadeoblogc_hswbe

A meglevő kulcsszavas kampányokhoz utólag hozzá lehet tolni a megjelenítés helye szerinti külön licitet, megjelenik a jobb felső részben egy új fülecske:

Media_httpamadeoblogc_biouo

A Placement Targeted kampányoknál pedig értelemszerűen a másik lehetőség jelent meg, a kulcsszó hozzáadása opció:

Media_httpamadeoblogc_dyeuz

Erre katt, és jöhetnek a kiválogatott oldalak. Itt azonban nehezített pályán haladnak a mindenre elszánt versenyzők, akik akkor is használni akarják az új opciót, ha annak használata és pontos meghatározása sikeresen olyan bonyollt lett, hogy egy szakember is vakargatja a fejét egy darabig amíg megérti…
A nehezítés abból áll, hogy a rendszer NEM mutatja meg hogy a múltban mely oldalakon milyen eredményekkel jelentek meg a tartalmi hálózatban az egyes oldalakon hirdetések. Keresd ki magad, a Jelentések/Reports menüpontban a Placement Report ad erre válaszokat. De azt a sok adatot értékelni is kell, ebben igazán adhattak volna egy automatikus segítséget. Mondjuk a beszámítható forgalmat hozó oldalak közül kiemelik javaslatként azokat amelyek jól konvertáltak a múltban (ha be van állítva a mérés), vagy mondjuk jó átkattintási arányt hoztak.

Később szerencsére összehasonlítható az általam választott és a külön licitált tartalmi hálózat eredményessége, ez viszont dícséretes önbizalom a részükről:

Media_httpamadeoblogc_hhmhd

A szolgáltatás pontos leírásában azonban figyelmeztetnek:

The rule to remember is this: Keywords always do their work first. When an ad group has keywords, the AdWords system always starts by looking through every possible page in the content network to find content that matches those keywords. Only then does the system check to see if any of those content pages match your placements.

Vagyis a kulcsszavak előnyben részesülnek. Ha egy reklámcsoportban vannak kulcsszavak, akkor a rendszer mindig azokkal kezdni, a tartalmi hálózatot átnéi hogy ezekkel a kulcsszavakkal van-e egyezés. Ennek csak utána csekkolja a rendszer hogy a talált weboldalak egyeznek-e azokkal az oldalakkal amiket megadtál.

A kulcsszó, placement és kampány beállítások az alábbi kombinációkban használhatók (ennyiféle variáció van):

Media_httpamadeoblogc_nkitw

Ha ez így most érthetetlen, nem kell csüggedni, ez TÉNYLEG egy olyan változás a Google rendszerében amilyen nagyságrendűre nagyon régen volt példa. Ráadásul olyan bonyolultsági fokot tett hozzá a hirdetési opciók eddig is eléggé nagyszámú változóihoz, hogy bizony a szakmának is idő kell míg megemészti, használható stratégiákat fejleszt és értelmezi az apróságokat is benne. Egyben biztos vagyok, ez egy olyan lépés volt, amit egy alapszintű felhasználó még értelmezni sem tud, nem hogy használni. (ne feledd, aki alapszinten tolja ezt a dolgot, az azt sem tudja általában hogy a tartalmi hálózat trükkösen a keresés alá van betéve 🙂

Jól össszekeverték a dolgokat, hagyjuk ülepedni, és visszatérek még a témára (ez tuti).

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink