Egyszer megígértem hogy írok erről is.
Szóval Google Analytics*. Szép kis fejlesztés, egyetlen hátránya, hogy annyi mindent tud, hogy meg kell tanulni.
De pontosan úgy van elkészítve ahogyan ezek a fajta dolgok el kell legyenek készítve, vagyis aki az egyszerű dolgokat tudja csak használni az ne gabalyodjon bele, de aki a bonyolultat hajlandó megtanulni, az is örömét lelje benne.
Installálás egyszerű, minden oldalba el kell helyezni egy javascript kódot. A komolyabb oldalak egyébként sem oldalanként egyenként készülnek, valamilyen template alapján gyártja az aloldalakat, html template-be, a css-be, vagy a php kódba kerül bele egyszer, innentől minden oldalban ott van.
Az Analytics első blikkre is mutat egy pár dolgot, attól függően hogy milyen alapbeállítással indul az oldal, Executive, Marketer vagy Webmaster. Nyilvánvaló hogy a főnök azt szeretné látni hogy mennyien és honnan jöttek az oldalra, a marketinges a látogatottság adatai mellett a kampányok teljesítményét, a webmaster a pedig technikai adatokat. Ez annyira jól hangzik, hogy a Google mind a három összefoglalónak ugyanazt állította be.
🙂 ügyes
Persze meg kell hagyni, ha továbbkattintunk, akkor minden beállításnál mást és mást látunk, az almenükben valóban mások a témák.
Az idpszak beállítása egyszerű,alapból egyébként is mindig az elmúlt egy hetet elemzi, de be lehet állítani bármilyen más időszakot, vagy összehasonlítani is lehetséges két szabadon választott időszakot. Na ez igen, ezzel alapból ütik az általam ismert összes statisztikát.
Egészen ügyes megoldás a Site Overlay funkció, amely vizuális segítséget ad ahhoz, hogy hová kattintanak a látogatók. Szépen lehet ezen belül is böngészgetni, végigkövetni hogy melyik menüpontot kéne előre vagy hátra tenni.
Másik igencsak nagy okosság a navigáció elemzésénél, hogy le lehet követni akrmelyik oldalról, hogy onnan merre mentek tovább a látogatók. Ha egy cégnek stratégiája, hogy mondjuk a kezdőoldalról a boltba, majd onnan a vásárlásig jussanak az emberek, pontosan modelezhető hogy hol veszítenek el vásárlókat.
Persze ehhez sokkal jobb a a tracking funkció amelyen keresztül az AdWords költésekkel szembe állítható az AdWords-ön keresztül odacsábított vásárlónak történt eladásokból szerzett profit.
Ehhez komoly önbizalom kell, egy fajta üzleti hozzáállás. Ugyanis ha olyan adatokat adnak a felhasználó kezébe, amely meggyőzheti akár a szolgáltatás feladásáról is, az rizikó. De úgy tűnik bíznak magukban.
Látványos vakítás a Geo Map Overlay. Kitették egy térképre hogy honnan jönnek földrajzilag a látogatások. Milyen kár hogy nem lehet zoom-olni bele mint a Google Maps-ben! Ugyanis Magyarország túl kicsi a világtérképen, pár nap és befedik a pöttyök…
Az egyik kedvencem, és a keresőmarketing és SEO munkában leghatásosabb segítség a Referring Source, valamint az, hogy nagyon egyszerűen és szépen kezelhetőek a grafikonok. Hát igen kérem, nem árt szépnek is lenni a jó mellett 🙂
Innentől már csak az a kérdés, hogy ki hajlandó egy statisztikáért innentől fizetni?
(* Analytics – kiejtése nem analitics, hanem analitiksz. Ráadásul semmi köze a szótőhöz 🙂
És a végére kedvességnek: A teljes Analytics menü.