Google Analytics

Tartalomjegyzék

(vigyázat, hosszú post!)

Egyszer megígértem hogy írok erről is.

Szóval Google Analytics*. Szép kis fejlesztés, egyetlen hátránya, hogy annyi mindent tud, hogy meg kell tanulni.
De pontosan úgy van elkészítve ahogyan ezek a fajta dolgok el kell legyenek készítve, vagyis aki az egyszerű dolgokat tudja csak használni az ne gabalyodjon bele, de aki a bonyolultat hajlandó megtanulni, az is örömét lelje benne.

Installálás egyszerű, minden oldalba el kell helyezni egy javascript kódot. A komolyabb oldalak egyébként sem oldalanként egyenként készülnek, valamilyen template alapján gyártja az aloldalakat, html template-be, a css-be, vagy a php kódba kerül bele egyszer, innentől minden oldalban ott van.

Media_httpamadeoblogc_gixsz

Az Analytics első blikkre is mutat egy pár dolgot, attól függően hogy milyen alapbeállítással indul az oldal, Executive, Marketer vagy Webmaster. Nyilvánvaló hogy a főnök azt szeretné látni hogy mennyien és honnan jöttek az oldalra, a marketinges a látogatottság adatai mellett a kampányok teljesítményét, a webmaster a pedig technikai adatokat. Ez annyira jól hangzik, hogy a Google mind a három összefoglalónak ugyanazt állította be.
🙂 ügyes

Persze meg kell hagyni, ha továbbkattintunk, akkor minden beállításnál mást és mást látunk, az almenükben valóban mások a témák.

 

Media_httpamadeoblogc_wugnc

Az idpszak beállítása egyszerű,alapból egyébként is mindig az elmúlt egy hetet elemzi, de be lehet állítani bármilyen más időszakot, vagy összehasonlítani is lehetséges két szabadon választott időszakot. Na ez igen, ezzel alapból ütik az általam ismert összes statisztikát.

 

 

 

 

 

 

Media_httpamadeoblogc_tadcc

Egészen ügyes megoldás a Site Overlay funkció, amely vizuális segítséget ad ahhoz, hogy hová kattintanak a látogatók. Szépen lehet ezen belül is böngészgetni, végigkövetni hogy melyik menüpontot kéne előre vagy hátra tenni.

 

 

 

 

 

 

Media_httpamadeoblogc_eifzz

Másik igencsak nagy okosság a navigáció elemzésénél, hogy le lehet követni akrmelyik oldalról, hogy onnan merre mentek tovább a látogatók. Ha egy cégnek stratégiája, hogy mondjuk a kezdőoldalról a boltba, majd onnan a vásárlásig jussanak az emberek, pontosan modelezhető hogy hol veszítenek el vásárlókat.

Persze ehhez sokkal jobb a a tracking funkció amelyen keresztül az AdWords költésekkel szembe állítható az AdWords-ön keresztül odacsábított vásárlónak történt eladásokból szerzett profit.

Ehhez komoly önbizalom kell, egy fajta üzleti hozzáállás. Ugyanis ha olyan adatokat adnak a felhasználó kezébe, amely meggyőzheti akár a szolgáltatás feladásáról is, az rizikó. De úgy tűnik bíznak magukban.

 

Media_httpamadeoblogc_cahqh

Látványos vakítás a Geo Map Overlay. Kitették egy térképre hogy honnan jönnek földrajzilag a látogatások. Milyen kár hogy nem lehet zoom-olni bele mint a Google Maps-ben! Ugyanis Magyarország túl kicsi a világtérképen, pár nap és befedik a pöttyök…

 

 

 

 

 

 

Media_httpamadeoblogc_iglpf

Az egyik kedvencem, és a keresőmarketing és SEO munkában leghatásosabb segítség a Referring Source, valamint az, hogy nagyon egyszerűen és szépen kezelhetőek a grafikonok. Hát igen kérem, nem árt szépnek is lenni a jó mellett 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Innentől már csak az a kérdés, hogy ki hajlandó egy statisztikáért innentől fizetni?

(* Analytics – kiejtése nem analitics, hanem analitiksz. Ráadásul semmi köze a szótőhöz 🙂

Media_httpamadeoblogc_apsfq

És a végére kedvességnek: A teljes Analytics menü.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink