Igazából csak érinti a keresőmarketing tárgykörét, de mégis fontos fejlesztésen van túl a Google Analytics.
Elsőként bevezették a ga.js kódot a régi urchin.js helyett. Ez tudom hogy így magában keveset mond, a lényeg hogy az új tracking code sokkal jobban paraméterezhető. Íme egy összefoglaló hogy hogyan lehet átvinni az egyiket a másikba (akinek ezernyi plusz beállítása volt eddig is a kódban – aki csak bemásolta, annak nem kell ezzel foglalkozni).
A másik lényeges változás a grafikonokban van. Mostantól sokféle jellemzőt is fel lehet tolni egy grafikonra (eddig csak két dátumot lehetett hasonlítgatni). Valahogy így fog kinézni a választás:
Majd a grafikon:
Itt a példa azt mutatja, hogy a látogatások ás a beállított Goal konverziók hogyan viszonyulnak egymáshoz.
Itt December 6 környékén visszaesett az oldal forgalma, de a megmaradt látogatások sokkal jobban konvertáltak. Vagyis az addigi forgalom meddő volt, lehet például hogy egy sajtókampány tolta fel a látogatások számát, de igazából arányaiban nem hozott sokat (persze jó lenne egy ROI elemzés is hogy tényeket állítsak, ez inkább egy példa arra hogy hogyan fogom majd olvasni az adatokat)
Egy másik példa:
Itt az AdWords látogatások (kék) lettek hasonlítva az oldal összforgalmával. Látszik hogy volt egy megugrás, de azt nem a keresőmarketing kampányok hozták.
Így lehet majd kiválasztani:
Sajnos nálam még nem műkszik…