Elmondásuk szerint mivel bevezettek egy csomó friss dolgot, (funkciókat mint az above-the-fold, vagy a Frequency Capping (gyakoriságkorlát – áááááá), valamint célzási lehetőségeket (remarketing), ezért megérett a helyzet arra, hogy saját nevet kapjon a sok sok vizuális megjelenési lehetőség, és megszületett a Google Display Hálózat.
Namost kicsit zavaros a kép, mert ami eddig Content volt, abban csak egy rész volt a Display hirdetés, a másik fele továbbra is text volt. Vagyis a Tartalmi Hálózaton megjelentek szöveges hirdetések is.
A bevezetőben: „Az elmúlt évben legfőképpen a vizuális hirdetésekre koncentráltunk, és úgy találtuk, hogy egyre több hirdető futtat vizuális kampányt a Google hálózatán”
Most akkor ez olyan változás, ami majd kizárja a szöveges hirdetéseket a Tartalomból? Vagy csak bénán lett elnevezve? Igaz, ott van a leírásban hogy: „s megjeleníthet szöveges, képes, videót tartalmazó és multimédiás hirdetéseket egyaránt.„, de ez most valahol kicsit akkor is zűrös.
Utólagos bejegyzés: A Google szakemberei is olvassák a blogot, és megkaptam a pontos választ:
„A tartalmi hálózat neve globálisan megváltozott, és az összes eddigi hirdetési forma elérhető marad – így a szöveges hirdetés is.” Köszi Márti!