Google és a SEO

Egy fura helyzet borzolja a SEO szakma kedélyét a napokban.
A Google megvette a DoubleClick-et. Ez eddig rendben, szakmába vágó lépés.
De közben az oldalvizen egy SEO céget is megvett (DoubleClick Performics), ez viszont kiborította a bilit.

Danny Sullivan (search engine land) nyílt levélben kéri a Google-t hogy szabaduljon meg a cégtől.
Végül is, érthető indokokat mond:
– erős érdekütközés – saját tulajdonú SEO cégtől ki nem mondottan is, de többet várhat egy megbízó, bízhat abban hogy ezek a fiúk többet tudnak a Google-ről mint mások
– a Google elhatárolja magát a fizetett helyezésektől (paid inclusion) amely technikát a versenytársai sok éven át követtek (a PPC megjelenése előtti időben). A Performics foglalkozik paid inclusion közvetítéssel.
– A Google a saját oldalain ezt írja:
While Google doesn’t have relationships with any SEOs and doesn’t offer recommendations (…) – mostantól van kapcsolata SEOs céggel, és lehet hogy ajánlani is fog…

Szóval érdekes fejlemény, főleg az lesz érdekes ha megtartja.
Érdekes megvilágításba helyezné Konrád legutóbbi füstölgését.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink