Ma reggel a lassan megszokott legördülő menü helyett (ahol kiválasztom hogy a keresést vagy a Tartalmat akarom látni számokban) ez fogadott:
Ollé. Ez érdekes. Utána megláttam a bejelentést a hivatalos blogban is.
Szóval akkor a lényeg.
Régebben volt a Keresés, amiben benne volt ügyesen a Google saját tulajdonú oldalak, plusz az AdSense is a Google Keresés és a Szerződött keresőpartnerek mellett (olyan partnerek akik a Google keresőmotorját használják, mondjuk oitthon az ok.hu (origo)).
Később szétválasztották a Keresést (Search) a Tartalomtól (Content), ez egy nagy hurrát kapott tőlem (is).
Innentől láthatóvá vált és tisztán kezelhető lett a karakterisztikájában egyértelműen másként viselkedő keresés, és a weboldalak mellett megjelenő hirdetések.
Most egy új lépéssel a Keresést és két részre vették, lett Google és lett Partnerek.
A fenti legördülő ezzt mutatja, de sikeresen egy meglehetősen zavaros választási módot adtak neki, az összes kombinációt felsorolják.
Ha bedobják azt a bontást is, hogy a Content-et szétdobják kétfelé (mert van ilyen is, az általam megadott weboldalak, valamint a rendszer által válogatott oldalak), akkor sikerül elérni majd az értelmezhetetlenség határát a legördülőben.
Ennek ellenére ÖRÜLÖK a változtatásnak, ismét egy lépés az átláthatóság felé.
Javaslat: A legördülő menü helyett legyen egy kinyíló ablak, ahol kipipálható a kívánt adat. Mint a Placement Tool-nál a választható formátumok: