A PPC világban van élet a Google berkein kívül is, igaz, sokkal kevesebb mint belül.
Magyarországon üdítő színfolt az E-target, de mégis, ennyivel kvázi be kell érjük akik itthon és itthonról szeretnénk hirdetni. A Google sok sok igazán izgalmas szolgáltatása is elérhetetlen itthonról, de azokn rendszerek amikkel jó lenne hirdetni szintén. (Igen, tudom, trükkökkel meg lehet oldani a regisztrációt, hirdetni is lehet, de amíg ilyen gyengék a magyar piacon, addig minek?)
Szóval azért odakinn pörög az élet, csak itthon kell beérnünk kettő rendszerrrel.
Egy kis nemzetközi kitekintés és értékelés egybegyúrva.
Az RKG Rimm-Kaufman havi jelentése szerint a náluk elköltött pénz nagy része a Google-hoz megy, de azért ott van a MS és a Yahoo és az ASK is. (grafikonban nem erősek, egyforma színekkel jelölték a Yahoo-t és az Ask-ot, szóval a felső a Yahoo.
A grafikonból látszik, hogy a Google nőtt, és úgy tűnik a Yahoo kárára. A számaik szerint ez laza 5% a piacból (ami átment a nagyobbhoz).
Egy kicsivel közelebbi elemzés azonban a mennyiség mellett minőségi mutatókat is megmutat:
És itt a hoppá, ugyanis ha jól látom, A Picipuha beelőzött, plusz a Google is erősödött a tavaly nyári harmadik helyről. Ez azt mutatja, hogy a Microsoft rendszere bizony minőségi látogatásokat tud hozni, de mennyiségben bizony kevés.
És vajon mennyi az annyi, mennyibe kerül egy kattintás?
Íme a számok:
A Google a legdrágább a Yahoo a legolcsóbb. A felfelé mutató ív a decemberi felfokozott ritmust mutatja.
Itt megtalálható egy másik cikk amely mélyebben elemzi ezt a pár grafikont.
A lényeg azonban látszik:
1, A Google szuperdomináns a piacon.
2, Minőségben a Microsoft, mennyiségben a Yahoo lehet verenytársa