Görögdinnye hasonlat

görögdinnye

Fura az emberi viselkedés, döntéshozatal. Ha olyat vesz valaki amiről kívülről meg tudja mondani a minőségét, akkor hajlandó a drágább, jobb minőséget is megfizetni. De ha kívülről nem lehet megmondani, akkor hajlamos onnantól egyformának minősíteni őket, és onnantól az olcsóbbat megvenni.

Vegyük első példának mondjuk az almát. Egyszerű megmondani milyen minőségű. Ha hibátlan, szép piros, egészséges, nagyobb eséllyel finom, és nagyobb eséllyel hajlandóak az emberek érte jobb árat fizetni mint egy ütődöttért.

Második példa a dinnye. Kifjezetten nehéz megmondani milyen ízű vagy állagú lesz. Régebben még ott volt a lékelés mint lehetőség, de mára már csak az ütögetés és a tippelgetés maradt. A szakemberek könnyedén megmondják a hangjából, a formájából, és a csonkból hogy milyen. Az átlagembernek maradt a zsákbamacska.

Maradt az, hogy megpróbálom a megbízható embertől, helyről venni, ott nagyobb eséllyel veszek jobb minőségűt. Mert jobb egy mézédes, ropogós dinnye, mint kettő, kicsit löttyedt, és alig édes…

Van egy ilyen arc Siófokon. Pofátlanul drága, de eddig minden dinnye amit tőle vettem a zseniális kategória. (pont tegnap vettem egyet). De van aki megáll mellette, megnézi az árait, és elmegy. Vesz máshol, és vagy jó lesz vagy nem.

Valami hasonló amikor egy cég ügynökséget választ. Elsőre nem lehet tudni mire számíthat. Éppen ezért (valahol ezért érthető módon) az ár a legfontosabb tényező. Pedig van ott ezernyi más amiből kideríthető lenne a jövőbeli munka minősége. (A dinnyénél a hang,  a csonk, vagy az eladó).  Az ügynökségnél elsőként mondjuk a referenciák. Nem csak a lista az érdekes, hanem mondjuk fel kell hívni 2-3 ügyfelet. Utána az, hogy milyen híre van a cégnek a piacon. Vagy hogy hány ügyfelet kezelnek mennyien. Van-e tapasztalatuk kicsi és nagy cégekkel, webáruházzal, stb (attól függ mire van szüksége a cégnek). Az emberek, blogjaik, előadásaik, publikációk, estig sorolhatnám.

És ha már van valamilyen összehasonlítási alapok, akkor NEM az ár számít. Az ár különbözhet 10-20%-kal, az elvégzett munka mennyisége és minősége pedig a különbséget jelentheti a sikeres kampány és a kudarc között. Ilyen körülmények között (amikor a cég pénzéből komoly költést bízunk rá valakire), akkor – szerintem – a minőség a lényeg.

Hiszen amikor fogorvoshoz megy valaki, (és jelzem, ott sem lehet előre tudni a szolgáltatás minőségét), akkor azért – bizonyos határok között – de nem az ár a lényeg, hanem a minőség. Ugyanígy, egy kőművesnél sem (csak) az ár számít, ha hibákkal dolgozik, a javítással együtt máris  sokkal többe kerülhet a végén.

Kérdés: Vajon ügynökség választásakor miért számít mégis az a 10-20% különbség?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink