Érdekes cikk jelent meg a searchengineland oldalán.
5 tipp, hogy hogyan gyengítheted a keresőmarketing kampányodat. Kicsit humorosan, de erősen kritikusan pelengérre állítja az öt legnagyobb hibát amit elkövethetsz. Nem pontos fordításban, de felsorolom én is (sokszor találkozom velük, még az ügyfeleim kérései formájában is!
1. Legyen alacsony a napi költési limit
Erről már írtam. Vagyis minek legyen korlátja a napi költésnek? Ha működik a kampány, akkor menjen, hiszen minden egyes forint költés egynél magasabb profitot hoz. Ha meg nem így van, akkor ugyan még nem kell leállítani a kampányt (az első időszak szinte biztos hogy nem kifizetődő, pluszban vannak egyéb megfontolások is. Mondjuk ha a kampány nullát hoz, de nem veszteséges. Ekkor azon is kereshet a kereskedő, ha mondjuk a megrendeléseiben nagyobb mennyiségi kedvezményt kap, és ezzel a profit margin nő. Sok egyéb ok is lehet, nemsokára összeszedem azokat is.)
Persze aki parázik, annak jó az alacsony költési limit. Ekkor „biztosra megy”, tuti nem lesz komoly hatása a marketingjére, a napi 1.000 forint elköltése. Sőt, annyira kevés hatással lesz, hogy le is fogja állítani gyorsan.
2. NE hirdessünk ott, ahol az organikus találatokban is megjelenünk!
Naná! Minek ott hirdetni ahol tudnak a látogatók másképpen is kattintani? (persze, mert tutira rád fognak kattintani, nem a versenytársaid oldalaira – erősen beszűkült látásmód). Igaz, nagyon sok pénzt költöttél a SEO-ra, mi a francnak még hirdetni is ott ahol az első háromban ott vagy? Hagyd ezt meg a versenytársaidnak, fölözzék le ők a forgalmat!
A saját nevedre való kereséseknél pedig egyszerűen BŰN hirdetni! Akik teszik, azok is agyatlanok. Hiszen aki minket keres, az megtalál így is! (Persze az a lehetőség elő sem fordulhat, hogy aki keresgél a neten, az meg fog még nézni EGYÉBKÉNT IS egy csomó oldalt, nem hozzánk tagaszkodik, csak meglátta valahol a nevet (egy fórumban akr), és most lecsekkolja. A versenytárs hirdetése pedig elvonja a figyelmét (mert konkrét ajánlatot lát), odakattint, és már el is vitte a konkurrencia a figyelmét. elvesztett forgalom, pedig csak 35 forintba került volna megfogni. De megspóroltunk 35 forintot! (határtalan öröm)
3. Maradj a jól bevált eladási módszereknél/csatornánál
A tesztelés mindig kevésbé hatékony, pénzt visz. Ami működik, azt pedig nem kell megjavítani. (igen, és persze a világ sem változik, és az emberek ugyanúgy élnek/döntenek/vásárolnak mint 20 évvel ezelőtt. (halleluja)
4. Ne licitálj a versenytársaid kulcsszavaira/márkaneveire
Minek kéne licitálni? Ők sem licitálnak az enyémre. Igaz hogy ők iszonyat pénzeket költöttek arra hogy egy termék neve összekapcsolódjon a cégük/márkájuk nevével, de nekem a tudatos vásárlók kellenek (nem azok akik zsilettnek hívják a borotvát, xerox-nak a fénymásolatot, és googli-nak a keresést).
(nem tudom megállni, jó régen, még mielőtt a D* bejött a gyomorra jó hatású készítményeivel, át kellett pozícionálnunk egy pár tejipari terméket (camembert sajtokat). A cégnek volt egy nagyszerű terméke, borzalmas névvel, közepes csomagolásban, jó olcsón. Acido-nak hívták, és szuper volt a gyomornak, antibiotikumos kezelés után gyorsan helyredobta a gyomrot. Attól félve, hogy a fent említett cég majd idézem: „Jól megharagszik”, nem merték újra bevezetni a piacra a terméket, pedig minden esélyük meglett volna hogy 2-3 évvel a D* előtt egyszerűen taroljanak, és megmaradjanak olyan márkának amit nehéz lemosni (példák: WU2, Tibi, Ultra, Tomi, stb).
Szerinted értékelni fogja a versenytársadat hogy te nem hirdetsz az ő márkáira, vagy egyszerűen akkor kezdi majd el amikor kedve tartja?
5. Dolgozz megfelelően alacsony licitekkel
Legyen a cél az, hogy kampány önmagában is működjön, az elégedett vásárló következő vásárlását ne kalkuláljuk bele. És minek fizetni 120 forintot az első helyért, amikor a negyedik helyen is van konverzió, és ott egy klikk csak 45 forint? (a konverzió ára vajon mennyi)
Érdekes, mert vannak ebben a cikkben gondolatok amelyekkel nem minden esetben, és nem feltételek nélkül értek egyet. De olyan is van amivel nem. Viszont összeségében – szerintem – okos gondolatokat szedett össze.