Ha politikus lennék

(de persze nem leszek, kevés „szakma” áll tőlem olyan távol mint ez).

Szóval ha politikus lennék, és jó kis offshore cégeken keresztül szipuznám az adófizetők pénzét, nos akkor gondolnék arra is amikor kirobban a botrány. Mert akkor az emberek és az újságírók elkezdenek majd keresni a neten. Ezért kamu cégnek tudni kell nevet választani. Így:

– legyen jó hosszú benne minden szó

– lehetőleg valamilyen ismert cég nevéhez hasonlítson, de az ismert cégek közül a legbonyolultabb nevűt érdemes választani. Azt hogy Omnia az újságírók is le tudják betűzni, azt hogy Krauhautznerkberk azt nehezebben.

– a német is jó, de a legjobb a francia, mert náluk teljesen elválik az írott és a kiejtett nyelv. Ha valaki hallja a tv-ben, nem lesz egyszerű rákeresni.

– legyen benne valami nagyon blabla szakmai kifejezés is, mint hogy virulogeneoforézis vagy hasonló ökörség. ezt egy átlag ember nem képes leírni, de amikor meg akarja fejteni, akkor 2-3 külön szakmai oldalcsomagot is talál, és azokban sem fog semmire rálelni.

Vagyis követném azt a stratégiát amit a „Tűz a víz alá” c. film szereplőit. Egy ócska tengeralattjáróval be kellett jusssanak egy szigorúan őrzött kikötőbe, és ők egy teherhajó zajos lapátjai között elbújva, a nagy zajjal „árnyékolva” lopakodtak be. Bárki kereste őket, mindig valami mást hallott a víz alatt. Ugyanez a stratégia nagyszerűen működik ha valaki eldugni akar valamit (politikusok). Viszont katasztrófa mondjuk egy követő terméket gyártó cégnek, akit a valódi termék mögött ár egyszerűen lehetetlen megtalálni a neten. És aki nincs ott, az sok ember számára nem is létezik…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink