Hangrészesedés

Tartalomjegyzék

Ugye milyen bután lehet egyenesben lefordítani?

Akinek visszafelé nem működik az agya: Share Of Voice

Reklámszakmában fontos mutatószám. Valami olyasmit jelent, hogy az össz reklámozásban mekkora szerepet képviselt a mi kampányunk.

A keresőmarketing hirdetések területén ez egy kicsit másabb. Mondjuk hogy az a mutatószám, amely azt mutatja, hogy az összes megjelenési lehetőségből (nem csak keresés!) mekkora százalékban sikerült ott lenni.

Momentán eléggé fontos paraméter, hiszen egy kampányt erősen befolyásolhat ha tudom (vagy tapasztalati úton sejtem) hogy mekkora a pálya amit be kell futnom. Ha jóval több mint a büdzsé, akkor a legügyesebb oldalon kezdek.

A Report szintjén már az AdWords is tudja… Yee. (egyébként franc beléjük, egy csomó klassz statisztikát eldugnak ide, ráadásul az export funkció nem túl barátságos az excel-lel. Aki tudja milyen beállításokkal lehet kivenni adatokat jól, szóljon!)

A hivatalos bejelentésben írnak olyanról hogy:

1, Impression Share (ez az a bizonyos share of voice AdWords módra)
2, Lost IS (Rank) (pozíció miatt elvesztett share)
3,Lost IS (Budget) (költési korlát miatt elvesztett share)

Nekem eddig csak az IS-t sikerült kicsalnom a rendszerből:*

Media_httpamadeoblogc_bgbov

 

Mint látszik, a content only területre nem létezik statisztika. Végül is, ez valahol logikus is, sokkal nehezebben mérhető metrikus adat mint a keresésnél.

A pozíció és a büdzsé miatt elvesztett hirdetések is érdekesek, természetesen ismét abban az irányban gondolkodnak hogy hogyan lehet magasabb költést elérni 🙂

Annyira felcsigázott a dolog, hogy megnéztem, az összes általam kezelt account vajon mekkora share-t ér el?
Vagyis mennyire jelentős (vagy jelentéktelen) az amit csinálok a hazai neten és keresésekben). Az eredmény öszefoglalása:

Media_httpamadeoblogc_jeegx

Elsőre én is fellelkesültem, mert 13% az mégiscsak valami!Aztán pillanatok alatt rájöttem hogy ez nem azt jelenti hogy a magyar keresések 13-ánál ott vagyok…. Csak azt jelenti, hogy az ügyfeleim kulcsszavaira vagyos ott 13%-ban…

Ja, nem vagyok babonás, nekem a 13 eddig mindig jót hozott. Ráadásul aki ismeri a Tarot kártyát, az tudja hogy a 13-as kártya nem elmúlás, hanem egy új dolgo kezdetét jelenti, amiben persze természetes a megleő részbeni elvesztése.

*Utólagos bejegyzés: Sikerült a többi statisztikát is kicsalni a rendszerből, úgy tűnik szépen folyamatosan adagolják a erhelést a szervereikre. Vagyis már van IS, Lost IS (budget), Lost IS (Rank) is.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink