Már írtam a Google AdWords új kulcsszó eszközéről.
Egy fontos dolog azonban kimaradt. Meg tudod vele sasolni, hogy adott szóra mennyi a mobil keresés. Vagyis az okostelefonok, és egyebek.
Aki azt mondja hogy ez nem nagy találmány, hiszen az Analytics is mutatja hogy mennyien érkeztek mobiltelefonokról, az téved. Nagyon.
Elsőként az Analytics azt mutatja, hogy mennyien kattintottak, de a kerersések számát nem mutatja. A másik, hogy ugyan kikövetkeztethető hogy melyik oprendszer milyen gépen van, de azért ehhez bizonyos fokú alapismeret anyag szükséges:
Az eszköz azonban érdekes eredményeket ad. Kiválasztottam egy olyan kulcsszót amelyre felteszem sokat keresnek – akár – a telefonról is (sms)
Íme a nagyságrendek minden eszközre:
és mobilra
A becsült kattintási ár nem változott, sem a CTR. Viszont a globális és a célzott havi keresési szám igen. Egészen mások az eredmények, amikor oldalt a match types-nál kiválasztottam az Exact megfeleltetést. A fura azonban az, hogy úgy tűnik, hogy az arányok sokkal itthon mint a globális számok. Vagyis amíg globális szinten átlag cca a keresések 5%-a jön mobil eszközről, addig itthon ez a szám 15% körüli.
De ha visszamegyek az Analytics által mutatott számokhoz, akkor ott egészen mások az arányok. Nekem nem hogy 5%, de a 0.5% is erős túlzásnak tűnik. Vagyis két lehetőség van:
1, A Keyword Tool számai erősen túlzóak, már ami a mobil eszközökről indított kereséseket illeti (egyébként sem tényleges számok, tuti hogy iterálnak, becsülnek, nem valós számokkal tömik tele az eszközt)
2, A mobil eszközökről indított keresések hirdetés átkattintási arányai tized-, század része annak amit a nagyképernyős eszközökről indítanak. Ez esetben nem érdekel a mobil eszközök keresés mellett elhelyezett hirdetés…
Tisztába kéne ezt tenni, vagy pontosabb becslésekkel, vagy jobb magyarázattal. Mert az is lehet hogy valamit jól félreértek a számok kapcsán,. Ez esetben előre is köszönöm a korrekciót.