Hányan néznek mobilról?

Tartalomjegyzék

Már írtam a Google AdWords új kulcsszó eszközéről.

Egy fontos dolog azonban kimaradt. Meg tudod vele sasolni, hogy adott szóra mennyi a mobil keresés. Vagyis az okostelefonok, és egyebek.

Media_httpjabjabblogc_ezgaj

Aki azt mondja hogy ez nem nagy találmány, hiszen az Analytics is mutatja hogy mennyien érkeztek mobiltelefonokról, az téved. Nagyon.

Elsőként az Analytics azt mutatja, hogy mennyien kattintottak, de a kerersések számát nem mutatja. A másik, hogy ugyan kikövetkeztethető hogy melyik oprendszer milyen gépen van, de azért ehhez bizonyos fokú alapismeret anyag szükséges:

Media_httpjabjabblogc_xnjam

Az eszköz azonban érdekes eredményeket ad. Kiválasztottam egy olyan kulcsszót amelyre felteszem sokat keresnek – akár – a telefonról is (sms)

Íme a nagyságrendek minden eszközre:

Media_httpjabjabblogc_pgbfd

és mobilra

Media_httpjabjabblogc_iccew

A becsült kattintási ár nem változott, sem a CTR. Viszont a globális és a célzott havi keresési szám igen. Egészen mások az eredmények, amikor oldalt a match types-nál kiválasztottam az Exact megfeleltetést. A fura azonban az, hogy úgy tűnik, hogy az arányok sokkal itthon mint a globális számok. Vagyis amíg globális szinten átlag cca a keresések 5%-a jön mobil eszközről, addig itthon ez a szám 15% körüli.

De ha visszamegyek az Analytics által mutatott számokhoz, akkor ott egészen mások az arányok. Nekem nem hogy 5%, de a 0.5% is erős túlzásnak tűnik. Vagyis két lehetőség van:

1, A Keyword Tool számai erősen túlzóak, már ami a mobil eszközökről indított kereséseket illeti (egyébként sem tényleges számok, tuti hogy iterálnak, becsülnek, nem valós számokkal tömik tele az eszközt)

2, A mobil eszközökről indított keresések hirdetés átkattintási arányai tized-, század része annak amit a nagyképernyős eszközökről indítanak. Ez esetben nem érdekel a mobil eszközök keresés mellett elhelyezett hirdetés…

Tisztába kéne ezt tenni, vagy pontosabb becslésekkel, vagy jobb magyarázattal. Mert az is lehet hogy valamit jól félreértek a számok kapcsán,. Ez esetben előre is köszönöm a korrekciót.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink