Három kérdés négy szakértő #3 (hosszú, de megéri!)

Tartalomjegyzék

3, Házon belül vagy kívül? Érdemes házon belülre felvenni embereket a SEO vagy SEM munkára?

 

Bagi Zoltán:

A kérdés nagyon jó és a válasz is egyszerű lenne elméleti modelleken tárgyalva. Mivel azonban a megbízó vállalkozás alkalmazottai is támogathatják, illetve gátolhatják a seo tevékenységet. Így a válaszom a következő: házon kívül, de beépített emberekre is szükség van.

 

Horváth Ernő:

Egyértelműen azt mondom, hogy kívül (bár ez függ a cég méretétől), de nem azért mondom ezt, mert mi SEO-val foglalkozunk, és ellenérdekünk, hogy a cég ezt megoldja saját berkein belül.

Jelenleg idehaza nagyon kevés jó szakember van ebben a témában, ez nem egy hagyományos marketing piac, az egyetemeken megszerezett tudás ebben a világban szinte semmit sem ér, nincsen a témában elismert hazai képzés. Aki rendelkezik idehaza ezzel a tudással az általában SEO/SEM specialista cégeknél dolgozik, vagy szabadúszó, mert pontosan tudja, hogy így lehet a lehető legjobban kihasználni a tudását.

Ha egy átlagos hazai vállalkozást nézünk, vagy pontosabban koncentrálunk a kkv szektor versenyzőire, ahol nincsenek milliók/százmilliók a hagyományos értelemben vett reklámkampányok indítására, ott mindenképpen jobban megéri kiszervezni a SEO és SEM feladatokat. Miért is?

A SEO tipikusan a kezdetek esetén igényel sok munkát, ha már valaki a keresők első öt találata között van, akkor maximum finomítani, szinten tartani szükséges az oldalt, ami jóval kisebb munkaráfordítást igényel. Tehát könnyen előfordulhat, hogy a drágán beszerzett SEO/SEM specialista új munkatárs 2 hónap után már napi öt órát unatkozni fog, mert a a SEO/SEM kampányok menedzselésére már nem kell annyi időt szánnia. (Azt már nem is mondom, hogy ha az új kolléga hasznosan szeretné elfoglalni magát akkor keres egy kis mellékállást amit a főállása mellett munkaidőben tud végezni)

Ugyanakkor egy jó szakember megfizetése nem olcsó, ami a szakmában dolgozó munkaerőhiány miatt van így. Kis és közepes vállalkozások esetében nincsen annyi weboldal, annyi promóció, hogy megérje megfizetni napi 8 órában egy specialistát, akinek idővel csak kevés munkája lesz.

Azt is csak hallkan jegyzem meg, hogy aki a SEO-ban jó, az nem biztos, hogy SEM feladatokra is alkalmas, tehát lehet, hogy amikor a házon belüli megoldás kerül előtérbe, akkor inkább két embert kellene felvenni, nem is egyet. Idehaza is vannak olyan cégek, amelyek csak keresőmarketinggel foglalkoznak, és vannak olyan cégek, amelyek csak optimalizálással, de ez a ritkább eset.

 

Longhand:

Előző kérdésben nagyjából meg is válaszoltam azt hiszem, SEO mindenképp szerencsésebb, ha házon belüli, keresőmarketinges szakember vagy cég pedig olyan kell ami minden esetben kéznél van, elérhető és tapasztalata van a célzott piaccal. Persze projekt jellegétől függően nagyon eltérőek lehetnek a szükségek, általánosságban ezért nehéz meghatározni az ideális választást.

 

Berényi Konrád:

Azért vannak a specialisták, a profik, hogy a saját területükön hozzáértők legyenek. Ha mi nem vagyunk profik egy területen, akkor ne erőltessük. Egy saját blog, egy saját családi weboldal esetében lehet játszani, lehet próbálkozni, de az üzleti életben ez konkrétan veszteség.

Azaz ugyanúgy, mint például a könyvelést, ezt is profiknak kell csinálni. És ugyanúgy: ha van a cégnél profi, akkor csinálja ő, de ha nincs, akkor hosszabb távon olcsóbb megfizetni egy profit. Függetlenül attól, hogy ez SEO, SEM, tanácsadás vagy bármi más.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink