Igaz, ezek nem napkeletiek, hanem nyugatiak.
És nem is bölcsek, csak egyszerűen keresőmarketing rendszerek.
Google, Yahoo, MSN – ezek családnevek
AdWords, adCenter, Panam – ezek a keresztnevek.
Most olvasom, hogy hárman háromféle helyzetben vannak.
Nagyon leegyszerűsítve a Google legnagyobb és egyben a legdrágább.
Az MSN kicsi rendszer nagyszerű minőségi mutatókkal, de kicsi keresési forgalmat hoz.
A Yahoo pedig nagyobb mint az MSN, kisebb mint a Google, de a magas szindikált keresési forgalma miatt nem tud olyan minőségi mutatókat mint az MSN.
Szindikált forgalom. Ejtsünk erről egy szót.
A szindikált forgalom azt jelenti hogy nem a Google vagy a Yahho saját keresési forgalmán jelenítenek meg hirdetéseket, hanem más oldalakon is. Lehet ez ISP (Verizon), meta keresők (MyWay, Dogpile), más keresők (ask, AOL, itthon az OK.hu), média oldalak (CNN.com), webshopok (eBay), parkolt domain-ek (airlinetikets.com, stb).
Vagyis amikor a keresésről beszélünk a Google esetében ez 60% Google-t és 40% egyebet jelent. a Yahoo esetében ez az arány 55-45%. Az MSN nem szindikálja a keresését. Talán ezért jobbak az átkattintási arányok náluk:
Persze ami előny az egyik oldalon, az hátrány a másikon. Az MSN adCenter mindig csak a harmadik lehetőség szokott lenni a keresőmarketing rendszer választásakor. Itthon sajnos még egyértelműbb a helyzet, itthon kettőből kell jól választani.