Házon belül vagy kívül?

A héten megpróbáltam beszerelni a frissen vásárolt (és végre megfelelő méretű) szivargyújtót az autómba.

Vissza kellett menni vásárolni még egy alkatrészt, valamint egy forrasztópákát, és másik féle csatlakozót, közben kicsapta a biztosítékot, így abból is kellett egy szett. Közel 10 ezer forintba került a 400Ft-os szivargyújtó beszerelés. Plusz az ezzel töltött 3 óra, valamint a benzinköltség. Pedig ez idő alatt olvashattam is volna valami nagyszerű könyvet.

Egy szakember hozzáértő kezekkel valószínűleg 60 perces szintidő alatt teljesítette volna, és fizethettem volna érte 6.000 Ft-ot. És bizonyosan úgy éreztem volna hogy drága…

(papám egyszer azt mondta, hogy nem azért a 10 percért fizetünk az autószerelőnek amit a szereléssel töltött. Hanem azért a sok sok évért és tudásért, ami után pontosan tudja hogy hová nyúljon, és amiért ez a javítás 10 percbe kerül)

Ugye, szokásos probléma?

Vannak területek ahol nagy a rizikó, például műteni egyik családtagot sem állunk neki otthon a konyhában. Érdekes, hányan nekifekszenek azonban az autó fékjeit megszerelni otthon! Pedig az is veszélyeket rejt magában!

Vagy mondjuk az adóbevallást könyvelőre bízzuk. Még az eva-s céges is. Mert követni a jogszabályok állandó változásait idő és pénz. Valószínű, hogy aki ezzel foglalkozik, annak megéri, de neki ez a munkája.

Miért van az, hogy a keresőmarketinget vagy keresőoptimalizációt mégis sokan megpróbálják házon belül, olyasvalakire rábízni aki tudja a különbséget a html és a flash között (de az ajax-ról csak annyit tud hogy tisztítószer)?
Mitől gondolják cégek, hogy ezt a területet lehet munkaidőn belül, naoi 30 perc elfoglaltsággal jól csinálni?

Ennek következménye az lesz, hogy 6 hónap múlva még mindig nem hatékony a keresőmarketing, akkor egyszerűen lemondanak róla, mondván nem hatékony. Ez számomra olyan, mintha rábíznám a titkárnőre a marketinget, aki feltehetően a tőle telhető legjobbat próbálja nyújtani, de mégis, nem lesz hatékony. Ekkor vajon mi a következtetés? Rossz emberre bíztuk a feladatot, vagy a marketing teljesen felesleges?

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink