Hey dude, where is my car?

Igen, vannak gondok a parkolással, főleg ha az ember elfelejti hogy hol tette le a gépet.

De most nem az autóról fog szólni a dolog, hanem a parkolt domainekről.
A Google szereti a parkolt domaineket, sokáig nem volt hajlandó eszközt adni, hogy a Content Network-ben letilthassa a hirdető ha nem akar ott hirdetni. Sokak szerint maga a parkolt domain mint eszköz alapvetően átverés (ezt gondolom én is), ezért nehezen magyarázható a Google ragaszkodása a parkolt domain-ekhez.
Bár érthető, hiszen a parkolt domain-ek _nagyon_ sok pénzt hoz(ott) nekik.

A parkolt domain-ek nagy része megpróbál úgy kinézni mint egy valódi weboldal, csak telepakolják AdSense hirdetéssel (melyhez a Google AdSense for domains programon keresztül jutnak). Így a kattintás igazából nem releváns, hiszen a felhasználó sokszor azt hiszi hogy már megérkezett, és a menüre kattint, vagy az oldalon böngészget tovább. E helyett eljut a hirdetőhöz, akinek teljesen más kinézetű az oldala, aki egyébként ártatlan az adott helyzetben. De mégis, innen a jellemző következő lépés a kilépés (Bounce).
Hogyan néznek ki ezek az oldalak?

Media_httpamadeoblogc_oesmo

Media_httpamadeoblogc_cwrvg

Media_httpamadeoblogc_nhexb

A dolog aktualitása a Google Agency blog legfrissebb bejegyzése arról, hogy bizony érdemes használni a parkolt domaineket. Sőt, egy nagyszerű példát is mutatnak, miszerint egy online életbiztosítás cég hogyan használta sikeresen a parkolt domaineket. Második olvasásnál kiderül, hogy a cég nagyon erős volt tévé és Direct Mail reklámban, innen tette át a költés egy részét az AdWords-ben.
És innen egy érdekes levezetés. Az a fajta DM amit ők csinálnak nagyszerűen működik, de az alapja a pontatlan tájékoztatás és a csúsztatások sora*. Ahogyan a parkolt domain-eken elhelyezett hirdetések is.
Vagyis ha a célcsoportod és az üzleted ilyen, akkor neked találták ki a Parkolt Domaineken való hirdetést.
De vigyázz! Don’t be evil!

De a sikertörténetet olvasva is fura dolgokat olvasok. Először, egy Search Marketing céggel szerződtek, de nem kapták az elvárt eredményt (írják ezt a Google Agency blog-ról hivatkozott anyagban – vicces). Szóval a srác maga kezdett bele, megtanulta a keresőmarketing csínját és bínját, majd megkörnyékezte a főnökét, hogy ő szeretné csinálni, kicsiben, komoly költés nélkül, és ha nem megy, akkor külső segítséget kérnek.Nekem itt egy kicsit sikamlóssá kezd válni a történet. Nem is olyan régen hagyták abba a munkát egy erre szakosodott céggel, és most házon belül mégis belevágnak (első ellentmondás), viszont ha nem megy, akkor segítséget kérnek (második ellentmondás).
Ugyanis ezzel azt mondják, hogy a külső cég még segítség lehet (ha nem megy jól), de ebben az esetben a választásuk volt rossz, miért nem egyből egy másik keresőmarketing céget szerződtettek? Ha én lennék a főnöke egy cégnek, és valamiről döntünk hogy nem megy, akkor két eshetőség van:
– nem csináljuk tovább
– beszállítót cserélünk
De semmiképpen nem engedem az alkalmazottat egy olyan témába belemerülni ami időigényes és kérdéses a siker. Az ő ideje értékesebb ennél. Ha meg nem, akkor minek alkalmazom?


*Csak tessék megnézni a weboldalt:
A cég olyan életbiztosításokra szakosodott, amelyeknél nincs orvosi ellenőrzés, nincs hosszú kérdőív. Vagyis azoknál akikkel más életbiztosítók már nem szerződnek. Olyan ügyfelek akiket máshol elutasítottak, vagy esetleg a beavatkozás előtt állnak, és már csak nagyon drágán kötnének velük szerződést. De ez a biztosító sem hülye, biztosan van erre is megoldásuk. Vagyis azt hiszed minden rendben, de mégsem. Ez olyan mint a parked domain, ot is hiszel valamiben ami nem igaz. Tökéletes párosítás.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink