Egy ügyfelem hozott egy hibás döntést. Szakmailag megbocsájtható (nem kell egy cégvezetőnek a marketing minden fogását ismernie), viszont amikor a tanácsadója döntése ellen határoz, akkor bizony viselni kell a következményeket.
Csomagban vett mindeféle megjelenéseket, melynek fajsúlyos része volt index.hu PR megjelenés. Erről később kiderült hogy Etarget hirdetést vett 700 Ft / katt + 15% jutalékért. Ilyenkor persze felhúzzuk a szemöldökünket hogy az mekkore átverés, de csak gondoljatok bele, mennyi ilyen van. Kicsit, nagyon, de tele van lehúzós cégekkel a piac, és a kisebb cégek nem tudják megfizetni a minőségi munkát, bizony belefutnak itt-ott.
Főleg hogy „Az indexen ott kell lenni, az egy nagy forgalmú portál” hozzáállás még mindig él. Az index szép és hasznos, de arra kevesen gondolnak, hogy nem az indexet kapják meg (mint egy nyomtatott lapban a teljes példányszámot), hanem csak egy részt, amely onnantól nem kevesebb és nem több mint bármi más online felület. Az eredmények mutatják meg a végén hogy mi a jó.
Esetünkben az eredmények nem jöttek, laza mozdulattal kétszeres áron érkeztek konverziók, elúszott a margin. Erre megkértek hogy beszélgessünk (már pár hónapja nem fut az AdWords kampány), és természetesen igent mondtam, reggel fél5-ös keléssel ugyan, de ott voltam a reggeli találka helyszínén.
A beszélgetés kínos volt, mert egyértelművé vált a rossz döntés (de nem fogom megvédeni, tőlem szakmai tanácsot kértek az ügyben, a jövőbeli munka reményében megtettem).
Pozitív volt a tulajdonos hozzáállása, minden rendben volt. Egészen a mai napig, amikor is kaptam egy levelet, miszerint mással kezdik újra a kampányokat, egy olyan szakértő csapattal ahol SEO és PPC egy kézben lesz.
Mondjuk várhattam volna, kínos egy szakmailag téves döntésből kitáncolni, elismerni a hibát, egyszerűbb egy friss, másik csapattal folytatni. A hírvivőt meg le kell lőni.