Hirdetésfelhő

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Amikor először láttam, azt hittem hogy egy korszakalkotó nagyszerú ötletet és fejlesztést látok, végre, hurrá, meg minden.

Ez láttam a hvg.hu valamelyik aloldalán:

Media_httpamadeoblogc_gigen

Mivel a szövegek változó méretben voltak fenn, plusz maga a „felhő” és a hozzá tartozó asszociáció, nekem elsőre azt sugallta hogy ez egy CPC rendszer, relevanciával és licitekkel súlyozva, úgy ahogyan annak lennie kéne.
E helyett szomorúan láttam hogy:

Hirdetésfelhő – A HVG Online új hirdetési felülete

A hirdetésfelhő elérhető áron kínálja a banner megjelenések és a kulcsszavas hirdetések ötvözetét. A hirdetésfelhő a hagyományos banner hirdetésekkel egyenértékű helyen, a tartalomhoz közel jelenik meg, és több, maximum 25 karakteres, egyszerű üzenetet tartalmaz.

Előnyei:
–  a tartalomhoz köthető megjelenés (elhelyezhető cikkoldalakon vagy tematikus oldalakon), így hirdetését azok látják, akik az Ön számára fontos témák iránt érdeklődnek;
–  hosszú távú jelenlét – a hirdetés 1 hónapra rendelhető, de a tartalom akár hetente cserélhető;
–  ára lényegesen kedvezőbb a hagyományos banner megjelenésekhez képest;
–  nem kell gyártási költséggel számolni;
–  ideális egyszerű, célzott üzenet esetén.

Nos, akkor boncoljuk egy kicsit. A célozhatóság abban nyilvánul meg hogy adott oldalakra vannak árak. Vagyis nem kontextus alapú, hanem oldalra célzott. Időalapú fix áras. Hetente cserélhető tartalom.
Ezzel ugyan jobb a hvg felületein elhelyezhető bannerhirdetéseknél, de ezerszer gyengébb mint bármely keresőmarketing rendszer által ajánlott hirdetés.

Mit kéne (szerintem) tenni?
Sorolom:

– licit alapú megjelenés (minőségi pontszámmal)
– azonnali bármikori és bármennyiszer változtatható üzenettel (mint bármely PPC rendszerben)
– tartalomfüggő megjelenéssel (ugyanígy, számítson bele a Minőségi pontszámba a megfeleltetés szintje is)
– időhöz nem kötött, de paraméterezhető rendszerrel

Ha ezek megvalósulnának, máris lenne egy csomó hirdető aki hozná ide a pénzét. Lehet tovább finomítgatni a dolgot, ezernyi fejlesztés egyből adja magát (belépett felhasználók ismert profilok alapján további szelekciója, célozhatósága, stb). Biztos vagyok benne hogy egy ilyen rendszer tovább eladható lenne a magyar és a nemzetközi piacon is.

De ez így, ebben a formában gyenge utánzata annak, ami már létezik. De mégis, kísérlet, ezért dícséret.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2023 (Bing Ads)

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink