A billentyűzetemen közel esik az ú és az Enter.
Így esik meg néha hogy a keresési szó mellé odakerül egy ú vagy ű.
De a keresőt ez úgy tűnik nem zavarja abban, hogy hirdetéseket adjon fel hozzá:
Igaz, erre a szóra (hitelú) tuti senki nem hirdet.
Hogy honnan tudom?
A jobb oldalon, a hirdetések alatt rákattintottam erre:
És ezt kaptam:
Így a hirdetés megjelenése bizonyos értelemben átverés. Mert a hirdető NEM a hitelú szóra akart hirdetni, hanem a hitelszóra.
A hirdetés viszont feltehetőelg a hitelek szóra jelent meg, de ez nem a keresés, hanem a felajánlott korrekció. Vagyis eléggé tág értelemben dolgozik a kereső megfeleltetési algoritmusa.
Felteszem, ez annak tudható be, hogy az angol nyelvre írták az algoritmust. Ott pedig egészen jó megállja a helyét a dolog.
Magyarban azonban elég sok szót el tudok képzelni, amely egy ilyen elütéssel teljesen más jelent, vagyis akkor nem is elütés, hanem a keresés más, és mégis megjelenik a hirdetés.
Mondjuk próbaként begépeltem hogy hitel. Mert ez is lehet egy keresés. És tuti nem hirdet rá senki. De mégis, megjelennek a hirdetések.
Próbáltam egy másik kereséssel is tesztelni a rendszert, az ágy és az ágyú szavakkal. Na itt nem működik…
Most gondolkodom, ugyanis a kezdeti logikám itt megborult. Lehet hogy azon szavaknál, ahol igen erős a hirdetési verseny, ott kicsit lazábbra vették a megfeleltetést? Vagy csak véletlen a dolog?
Segítsen valaki!
Ezt a bejegyzést már megírtam egy pár napja, csak melengettem kicsit, néha a jó goldolatok később jönnek. Bizonyítéka hogy a Google milyen gyorsan változtat, egy pillanat alatt idejétmúlt lett a bejegyzés, mert változott a Google algoritmusa. Mostantól az elgépelt keresésekre NEM csak egy javaslat jön, hanem a találatok fölé a Google beilleszti a javaslata szerinti keresés két találatát is! Plusz persze a hirdetéseket mindkettőhöz.:
És egy NAGYON gyors hiteles válasz:
Szia Misa, az elírásokra (továbbá szinonimákra, toldalékozott alakokra) a broad match miatt jelenik meg hirdetés. Azt pedig, hogy milyen tágan értelmezi a rendszer ezeknek a fogalmát, a minőségi mutató szabja meg: a jó minőségű hirdetésekben a rendszer jobban megbízik és többféle elírásra megjelenhet, míg a kevésbé jókkal szemben konzervatívabb. (Stekkelpak Zoli)