Hogyan működik? Második rész: Accountok

Tartalomjegyzék

A korrekt ügyfél-szolgáltató kapcsolatban keresőmarketing vonalon.

Tulajdonjog
Az account az ügyfél tulajdona, kivétel ha másképpen egyeztek meg.
Én szoktam másképpen megegyezni.

Ha az ügyfél hozza az Accountot, akkor csak egyszerű hozzáférést kapok, innentől ezt bármikor letilthatja (megszünteti a kezelői hozzáférést). De ha én hoztam létre, akkor lehet más a helyzet.

Magyarázkodom: Amikor egy szerződéses kapcsolat létrejön, momentán én mint vállalkozó ki vagyok téve annak, hogy az ügyfelem nem fizet. Sajnos történt már ilyen. Az első hónap végén rákérdezek, a második hónap végén lecsapom az áramot. És ilyenkor jön a sértődött/csodálkozó/haragos/tudálékos/akármilyen arc.
Sajnos a számláimat nekem is fizetnem kell, az adóhatóságot nem érdekli hogy befutott-e a pénz, az adót akor is be kell fizetni (dupla rányesés). Vagyis a végtelenségig nem dolgozom úgy hogy még pénzembe is kerül, ez a határ a kettő hónap.

De mi van akkor ha szeretném viszakapni a munkámat? Sajnos ez nem visszavehető, ez nem kézzel fogható termék, vagyis egyetlen „visszatartható” van, az az account. Így a nem fizetés esetén ez marad.
A helyzet ennél kicsivel finomabb, ugyanis ez a korlátozás csak az első hat hónapra érvényes. Addig fenntartom a jogot az általam létrehozott tudásra.

Hozzáférés
A keresőmarketing rendszerek jobbik fele (mert nem mindegyik), lehetőséget ad a két bejáratra. A tulajdonos a sajátjához fér hozzá, a kezelő pedig az ügynökségi belépésén át minden ügyfeléhez.
Így mindenkinek kellemes. A tulajdonos nem adja át az account belépési adatait (amely a Google esetében egy csomó más hozzáférésre is jogosít, mondjuk gmail), a kezelőnek pedig nem kell egy nap 100x be majd kilépnie, hogy belépjen a következő accountba.
Erről a lehetőségről sok sok ügyfél nem tud. Hogy miért nem? Hááát, csak, mert, különben is.

Mondjuk mert az ügynökség nem akarja hogy az ügyfél beletúrjon az accountba (volt ilyenre is példa nálam, egyszerűen törölt egy-két kampányt az ügyfél, változtatott a beállításokon, és voilá, máris kétszer annyiba, majd négyszer annyiba került egy kattintás. Nekem kellett helyrehoznom, nem kevés munkával járt.

De az is lehet, hogy az ügynökség nem ismeri a MCC (My Client Center) intézményét, és a saját accountja alatt kezel kampányként x ügyfelet. Ez esetben el kell hajtani a szolgáltatót, ez szakmai inkompetencia, vajon a kampánykezelést is ennyire „ugatja” csak?
(speciális esetek azért vannak, amikor a MCC használata nem „hasznos”, például ha az ügyfél a kampány költségeit is az ügynökségen keresztül intézi és nem egyenesben).

Az első rész (Szerződéskötés)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink