Hozzáférési szintek

Friss élményt osztok meg, és egy javaslattal élek.

Van egy ügyfelem, aki ügynökség, és közösen dolgozunk egy kampányon. Elkészítettem az accountjukat, átadtam a hozzáféréseket (én majd a saját MCC-n keresztül látom), és kaptam (felhasználói szintű) hozzáférést az Analytics-hez.

Első gond az volt, hogy ugye össze kéne kötni a két accountot, hogy átvihessem az Analytics GOAL-okat az AdWords-be, és azokra optimalizáljak. De a GOAL-ok sincsenek még beállítva.

Ha kapok admin hozzáférést, akkor mindent összetolok magam, nem nagy ügy. De most ott tartunk, hogy az ügynökségnek is csak felhasználói accountja van, vagyis minden le kell írni az ügyfélnek lépésről lépésre, és reménykedni hogy mindent jól csinál majd…

Persze adódik az első ötlet, hogy minek tartja magánál az ügyfél az admin jogokat, ha nem felkészült, és ezeket nem tudja kisujjból hozni. Érthető a paranoia ott is, nem akanak egy nap arra ébredni hogy valaki kizárta őket, mert mondjuk nem kapta meg az ügynökség a számlája ellenértékét.

Patthelyzet. Vagyis lehetne ez jobb is (és innentől a javaslat), csak a Google kell hozzá.

Legyen a jogosultsági szint az Analytics-ben három szintes (a mostani kettő helyett, ahol az egyik sima olvasás, a másik teljes jogú admin). Tegyetek be a kettő közé egy olyat amely részleges jogokat biztosít (felhasználót hozzáadni NEM lehet, törölni profilokat csak az admin engedélyével (megjelenik nála a kérés, és elfogadhatja vagy törli), de lehessen benne GOAL-okat definiálni, új proflokat létrehozni, szűréseket megadni, és AdfWords accounthoz való linkelést végrehajtani.

És ezzel megoldva az ügynökségek ilyen irányú gondja.

A magyar nevezéktanhoz segítség: Legyen ennek a neve ügynökségi /agency, de ha ez nem stimmel, hívhatjátok JabJab-nak is 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink