Érdekes vetülete az április 8-i Apple OS4 bemutatónak az a tény, hogy Steve Jobs beszélt (és bemutatta) a saját hirdetési rendszerüket. A neve iAd. A koncepció különbözik a Google vagy a Bing hirdetési logikájától, ráadásul Steve rendesen beszólt a Search-nek is:
Idézem: „People aren’t searching on the mobile device like they do on the desktop”
Az ő koncepciójuk szerint az emberek nem keresgélnek a mobilt használva amikor információra van szükségük, hanem a programokat használják. Mondjuk yelp, 4sqr, akármi. (ebben van valami, bár nem minden élethelyzetre igaz)
Vagyis a koncepció a következő:
A fejlesztőknek lehetőséget adnak, hogy az ingyenes programjaikba beépítsék a hirdetés lehetőségét. Apple hostolja és szolgálja ki a hirdetéseket. A bevételt pedig megosztja a fejlesztőkkel, 60%-ot adva nekik.
A technikája:
Megjelenik a hirdetés a programban valahol:
Amikor kattintottak rá, átveszi a teljes képernyőt, mindenféle csodákat művel, interaktív, kép, hang, játék, vásárlás történhet (anélkül hogy kilépne a programból), esetleg helymeghatározással megkereshető a legközelebb eső bolt:
Egészen érdekes koncepció.
Bennem azért maradtak kérdések a dologgal kapcsolatban:
– Hol lehet kikapcsolni? (nem fog ez mindenkinek tetszeni)
– Hogyan célozható hirdetői oldalról?
– Lesz ennek egy sales felülete, ahol beálíthatok egy csomó dolgot mint az AdWords-ben?
– Árazási modell? Licit jellegű, fix áras, vagy más?
Gondolkodáshoz a bejelentés ide vonatkozó további két része: