A jéghegyről tudjuk hogy csak a felső 1/10-e van kinn a vízből.
A többi szemmel nem látható, nagyon érdekes világ. Ez a kép igazából nem egy, hanem ha jól tudom három fotó együttese (montázs). Mindenesetre szép, és használható.
Egy szakmai anyagban láttam, de sajnos elvesztettem az eredeti címet. A comscore és a Google közös anyagában volt, egy online nyitott prezentációban. Lefordítottam a szövegeket rajta, de a kutatás nem az enyém 🙂
A számok engem is megleptek. Azt tudom tapasztalatból, hogy az online reklámozás hatása a vásárlási döntésre sok esetben nem azonnali, és nem direkt (nem mérhető). Hiszen emberünk cégtől netezik, kinézi hogy mit szeretne, majd otthon, hétvégén megveszi. A kattintás egy másik sütihez kapcsolódik, direkt elérésnek tűnik a vásárlás.
De hogy a látens, offline hatás ilyen erőteljes lenne, abban kicsit kételkedem, de meggyőzhető vagyok. A lényeg azonban hogy nem mindig látható egyből és ott azonnal a hatás, hiába van konverziókövetés, hiába mérünk GOAL-okat.