Kampány javaslatok különböző célokra

A hivatalos blogon megjelent hír szerint mostantól az Opportunities fül alatt, a különböző célokhoz más és más kampány optimalizációs ötleteket ad a Google AdWords rendszer.

Aki ismeri a témát, az tudja hogy a rendszer három területen ad “tanácsokat”:

– kulcsszó javaslatok

– licit javaslatok

– büdzsé javaslatok

Általában azt javasolják hogy emeld a napi költést (mert elvesztettél megjelenést, vagyis az Impression Share alacsony), vagy emelj a liciteken. Plusz persze a rendszer javasol kulcsszavakat (egy részük értékes, de válogatni kell, nem tökéletes az algoritmus!).

Most ilyeneket javasol (például):

Opp1
Opp2

Mostantól viszont választható lesz hogy milyen cél érdekében adjon javaslatokat. Háromféle cél választható:

Opp3

A Balance Cost és az Increase Traffic között nálam, a tesztelt kampányban mindösszesen annyi különbség volt, hogy az első esetében visszafogottan javasolt büdzsé emelést, a másik esetében durvábban 🙂

Az érdekes a Maintain or decrease cost (vagyis tartani vagy csökkenteni a költségeket), arra mindenre azt javasolta hogy kapcsoljam be a automatic bidding funkciót. De csekkoltam máshol is, van ahol egészen kézzel fogható javaslatokat dobott, mondjuk hogy csökkentsem egy kulcsszóra adott licitet például:

Opp4

Egy dolgot azonban (ismét) hiányolok. Ez eddig nagyon jó, és hasznos, de a költségekre, és a kattintási árakra, büdzsére koncentrál. Sokkal jobb lenne ha minőségi mutatókra (nem a QS-ra gondolok) is lehetne javaslatokat kérni. Mondjuk hogy szeretnék olcsóbb CPC-t, vagy alacsonyabb Cost/Conversion számokat. 

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink