A hivatalos blogon megjelent hír szerint mostantól az Opportunities fül alatt, a különböző célokhoz más és más kampány optimalizációs ötleteket ad a Google AdWords rendszer.
Aki ismeri a témát, az tudja hogy a rendszer három területen ad „tanácsokat”:
– kulcsszó javaslatok
– licit javaslatok
– büdzsé javaslatok
Általában azt javasolják hogy emeld a napi költést (mert elvesztettél megjelenést, vagyis az Impression Share alacsony), vagy emelj a liciteken. Plusz persze a rendszer javasol kulcsszavakat (egy részük értékes, de válogatni kell, nem tökéletes az algoritmus!).
Most ilyeneket javasol (például):
Mostantól viszont választható lesz hogy milyen cél érdekében adjon javaslatokat. Háromféle cél választható:
A Balance Cost és az Increase Traffic között nálam, a tesztelt kampányban mindösszesen annyi különbség volt, hogy az első esetében visszafogottan javasolt büdzsé emelést, a másik esetében durvábban 🙂
Az érdekes a Maintain or decrease cost (vagyis tartani vagy csökkenteni a költségeket), arra mindenre azt javasolta hogy kapcsoljam be a automatic bidding funkciót. De csekkoltam máshol is, van ahol egészen kézzel fogható javaslatokat dobott, mondjuk hogy csökkentsem egy kulcsszóra adott licitet például:
Egy dolgot azonban (ismét) hiányolok. Ez eddig nagyon jó, és hasznos, de a költségekre, és a kattintási árakra, büdzsére koncentrál. Sokkal jobb lenne ha minőségi mutatókra (nem a QS-ra gondolok) is lehetne javaslatokat kérni. Mondjuk hogy szeretnék olcsóbb CPC-t, vagy alacsonyabb Cost/Conversion számokat.