Kampányok időzítése

Ezen a területen a Magyarországon használt két rendszer egyike sem kaphat kiváló minősítést…

Sajnos. Pedig nagyon jó lenne….

Miről is van szó? Mondjuk március 15-én indul egy kampány, mindkét rendszerben, és nem szeretnék aznap hajnalban a gép előtt ülni, és elindítani őket. Hogyan oldom meg?

Az AdWorsben egy friss kampány esetén egyszerű a helyzet, mert a kampány kezdetéhez megadom azt a napot amikor indulhat, beállítgatom a költést, célzást, stb, és feltolom. És március 15-én elindul. Voilà!

Media_httpjabjabblogc_incdq

De mi van akkor, ha egy, már kész kampányt szeretnék újraindítani? Online a Settings fül alatt a kezdő dátum nem megváltoztatható:

De sebaj, az AdWords Editorban meg lehet változtatni!

Igen, meg lehet, de ha valaki felelőtlenül erre vetemedik, akkor a rendszer büntet. Amíg fel nem idézed hogy mi a kezdő dátuma a kampánynak, és vissza nem állítod, addig nem tudod feltölteni a kampány, ezzel a hibaüzenettel stresszeli az embert a rendszer:

Kampányok időzítése - Kép

Ha úgysem  lehet megváltoztatni, akkor miért engedi az Editor? És utána miért nem az a hibaüzenet hogy ilyen nem lehet, majd automatikusan visszaállítja az adott dátumra. Vagy még jobb, amikor elindult a kampány, onnantól nem lehet kezdő dátumot átállítani.E helyett keresgélhetem hogy vajon mi volt az indulási időpont. Ha nem jót írok be, akkor nem fogadja el a rendszer…

Szóval vissza az alap problémához. Ha egy kampányt újra szeretnék elindítani, időzítve, ahhoz a rendszer nem ad segítséget. Trükkök kellenek, megmutatok egyet, de ezt már az Etarget példán keresztül (de itt is használható).

Az Etarget-ben nincs kampány kezdete dátum. Se vége. Onnantól fut amikor feltöltötted a pénzt, és addig ameddig el nem fogyott. Kicsit technokrata megoldás, de ez van. De tweakelhető (legalábbis részben). Így:

Kampányok időzítése - Kép

Mondjuk hétfőn szeretnék kirándulni, és nem leszek gép előtt hogy elindítsam a rendszert. De már átutaltam hamarabb a zsét, viszont nekem az sem jó megoldás hogy elindul amikor elindul. Ekkor pénteken beállítottam hogy péntek-szombat-vasárnap NE fusson a kampány, és elindítom. Így időzítettem hétfőre. Persze hétfőn visszateszem a kiiktatott napokat, hogy a következő hét végén azért fusson a kampány.

Ugyanezt az AdWords-ben is el lehet követni:

Kampányok időzítése - Kép

Csak én érzem így, hogy mindkét rendszerhez méltatlanul gyengén megoldott /nem létező ez a fícsör?

Majdnem annyira gyengén menedzselhető mint a büdzsé kezelése az AdWords-ben (abban az Etarget jobban teljesít).

Azért megnéztem az adCenter-t is, abban még ennyi lehetőség sincs. Ha már elindult, akkor csak kampánynak vége lehet. (valahol logikus, de mi van ha újrakezdeném?)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink