Ezen a területen a Magyarországon használt két rendszer egyike sem kaphat kiváló minősítést…
Sajnos. Pedig nagyon jó lenne….
Miről is van szó? Mondjuk március 15-én indul egy kampány, mindkét rendszerben, és nem szeretnék aznap hajnalban a gép előtt ülni, és elindítani őket. Hogyan oldom meg?
Az AdWorsben egy friss kampány esetén egyszerű a helyzet, mert a kampány kezdetéhez megadom azt a napot amikor indulhat, beállítgatom a költést, célzást, stb, és feltolom. És március 15-én elindul. Voilà!
De mi van akkor, ha egy, már kész kampányt szeretnék újraindítani? Online a Settings fül alatt a kezdő dátum nem megváltoztatható:
De sebaj, az AdWords Editorban meg lehet változtatni!
Igen, meg lehet, de ha valaki felelőtlenül erre vetemedik, akkor a rendszer büntet. Amíg fel nem idézed hogy mi a kezdő dátuma a kampánynak, és vissza nem állítod, addig nem tudod feltölteni a kampány, ezzel a hibaüzenettel stresszeli az embert a rendszer:
Ha úgysem lehet megváltoztatni, akkor miért engedi az Editor? És utána miért nem az a hibaüzenet hogy ilyen nem lehet, majd automatikusan visszaállítja az adott dátumra. Vagy még jobb, amikor elindult a kampány, onnantól nem lehet kezdő dátumot átállítani.E helyett keresgélhetem hogy vajon mi volt az indulási időpont. Ha nem jót írok be, akkor nem fogadja el a rendszer…
Szóval vissza az alap problémához. Ha egy kampányt újra szeretnék elindítani, időzítve, ahhoz a rendszer nem ad segítséget. Trükkök kellenek, megmutatok egyet, de ezt már az Etarget példán keresztül (de itt is használható).
Az Etarget-ben nincs kampány kezdete dátum. Se vége. Onnantól fut amikor feltöltötted a pénzt, és addig ameddig el nem fogyott. Kicsit technokrata megoldás, de ez van. De tweakelhető (legalábbis részben). Így:
Mondjuk hétfőn szeretnék kirándulni, és nem leszek gép előtt hogy elindítsam a rendszert. De már átutaltam hamarabb a zsét, viszont nekem az sem jó megoldás hogy elindul amikor elindul. Ekkor pénteken beállítottam hogy péntek-szombat-vasárnap NE fusson a kampány, és elindítom. Így időzítettem hétfőre. Persze hétfőn visszateszem a kiiktatott napokat, hogy a következő hét végén azért fusson a kampány.
Ugyanezt az AdWords-ben is el lehet követni:
Csak én érzem így, hogy mindkét rendszerhez méltatlanul gyengén megoldott /nem létező ez a fícsör?
Majdnem annyira gyengén menedzselhető mint a büdzsé kezelése az AdWords-ben (abban az Etarget jobban teljesít).
Azért megnéztem az adCenter-t is, abban még ennyi lehetőség sincs. Ha már elindult, akkor csak kampánynak vége lehet. (valahol logikus, de mi van ha újrakezdeném?)