Ez a hír pörög most a szakmai online sajtóban, gondoltam közzéteszem.
(ciki, de a szaksajtóban is szabály, hogy a rossz hír jobb mint a jó hír)
2008 negyedik negyedévében megugrott a kattintásos csalások száma
(helyesbítek: a felderített kattintásos csalás próbálkozások száma)
Ez nem jó hír, bár (mint szinte mindennel kapcsolatban) kételkedem kicsit.
(Elsőként, a grafikon 15%-nál kezdődik, csak hogy látni lehessen a változás mértékét)
Ami viszont ennél is drasztikusabb szám, miszerint a Google AdSense és a Yahoo publisher network (a két legnagyobb tartalmi hálózat) 28,2%!
Vagyis átlagban minden hatodik kattintás csalási próbálkozás, de a Tartalmik hálózatokban minden 3 az!
A Google szerint a naáluk bennragadó (ki nem szűrt) hamis kattintások aránya 0.02%.
(momentán ezzel kapcsolatban is vannak fenntartásaim, hiszen amit nem tudtak mérni, azt hogyan számolják?)
Lefuttattam egy reportot az összes ügyfelemre, 2008 teljes évre.
Érdekes számokat látok. A teljes Invalid Click Rate (vagyis kattintásos csalásnak ítélt, és szűrt), arány 3.21%. Ez komoly mennyiség, mert a végén átéagárral számolva milliós tétel amit visszaadtak az ügyfeleimnek korrekcióval.
A kérdés az az, hogy ha az iparági átlag 17%, a Google kiszűrt ebből 3%-ot, akkor a maradék hogyan lehet 0.02%?
Vagy valamit rosszul látok, alkalmazom az iparági adatokat a Google-re?
Vagy a 3.21% már egy előszűrt és kisebb százalék?
Amikor sorbaraktam a Kattintásos csalás százalékok alapján az ügyfeleket, akkor:
– Elég magas (9% környékén) a szoftver piac Fraud Rate-je
– fogorvos, nyomtató, ügyvéd, utazás, étterem, papír és hasonló iparágak egy erős közepes 4-5%-ot „tudnak”.
– alacsony viszont azon ügyfeleknél, ahol a long tail stratégiát alkalmaztam. Hoppá.